English

بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدامند؟ معرفی ۷ بروکر معتبر

در این مقاله در خصوص اینکه چه بروکر هایی که حساب اسلامی دارند و اهمیت حساب اسلامی برای معامله گران چیست راهنمایی منتشر کرده‌ایم.

بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدامند؟ معرفی 7 بروکر معتبر
به گزارش خبرگزاری موج

، در دنیای معاملات مالی، اهمیت انتخاب بروکر مناسب از ابعاد مختلفی برخوردار است؛ اما برای تریدرهای مسلمان، یک نکته مهم همواره مورد توجه خواهد بود. حساب اسلامی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سرمایه‌گذاری مسلمانان تأثیرگذار است. در این مقاله، به بررسی و معرفی بروکرهایی که حساب اسلامی ارائه می‌دهند، خواهیم پرداخت و برای شما تبیین خواهیم کرد که بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدام هستند.

حساب اسلامی چیست؟

در دین اسلام، بهره یا ربا حرام است. این حرام بودن شامل بهره‌ای که بانک‌ها می‌دهند یا از سرمایه‌گذاری به دست می‌آید نیز می‌شود. بسیاری از بروکرهای فارکس برای معامله‌گران مسلمان، امکان باز کردن حساب اسلامی را فراهم کرده‌اند. در این حساب‌ها، معاملات بدون بهره صورت می‌گیرد. به این نوع حساب‌ها، «فارکس بدون ربا» یا «حساب اسلامی» گفته می‌شود. حساب‌های اسلامی در سراسر جهان توسط بروکرهای مختلفی ارائه می‌شوند. این حساب‌ها فرصتی برای تریدرهای مسلمان فراهم می‌کنند تا بتوانند بدون نقض قوانین شریعت، در بازار فارکس فعالیت کنند و برای معامله گران مسلمان بسیار مهم است که بدانند بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدامند.

حساب فارکس اسلامی یک حساب معاملاتی فارکس است که از قوانین اسلامی پیروی می‌کند. این قوانین شامل موارد زیر می‌شود:

  • ممنوعیت دریافت یا پرداخت بهره
  • ممنوعیت استفاده از اهرم
  • ممنوعیت انجام معاملات مارجین

تریدرهای مسلمان برای حفظ قانون‌مندی و تعهد به دین و شریعت خود، می‌توانند از حساب‌های اسلامی استفاده کنند. این حساب‌ها فرصتی برای آن‌ها فراهم می‌کنند تا در بازار فارکس با انواع سبک معامله گری فعالیت کنند و از مزایای این بازار بهره‌مند شوند.

بروکرهایی که حساب اسلامی دارند، کدام‌ اند؟

فارکس

تریدرهای مسلمان می‌توانند با استفاده از حساب‌های اسلامی، در بازار فارکس فعالیت کنند و از مزایای این بازار بهره‌مند شوند. در ادامه، تعدادی از بهترین بروکرهای اسلامی فارکس را معرفی می‌کنیم و به شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدامند:

  • آلپاری (Alpari)
  • XM
  • RoboForex
  • AvaTrade
  • بروکر ارانته
  • بروکر آمارکتس

بروکر آلپاری

آلپاری یک کارگزار ارائه‌دهنده جفت ارزها و CFD است که در سال ۱۹۹۸ در شهر کازان روسیه تأسیس شد. این شرکت بیش از ۲۵ سال سابقه دارد و به یکی از بازیگران مهم صنعت تریدینگ تبدیل شده است.

آلپاری در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بروکرهایی است که به ایرانیان خدمات می‌دهد. این شرکت طیف گسترده‌ای از خدمات و ابزارهای معاملاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بروکر XM

بروکر ایکس ام، یک بروکر فارکس معتبر است که در سال 2009 تأسیس شد. این بروکر مستقر در قبرس است و خدمات خود را به معامله‌گران سراسر جهان ارائه می‌دهد. ایکس ام یکی از اولین بروکرهایی بود که حساب‌های اسلامی را ارائه کرد. این بروکر، حساب اسلامی بدون سوآپ را در پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 ارائه می‌دهد.

بروکر روبوفارکس

بروکر «روبوفارکس» یک کارگزار معتبر در دنیای معاملات فارکس است که با سابقه طولانی از سال ۲۰۰۹ در این حوزه فعالیت دارد. این بروکر با ارائه ابزارهای متنوع در 8 دسته دارایی، توانسته است جایگاه خوبی در میان کاربران به‌دست آورد.

این بروکر تحت نظر سازمان‌های نظارتی معتبری چون Financial Commission، IFSC و VTM قرار گرفته است که به‌طور جامع بر فعالیت، خدمات و امنیت بروکر روبوفارکس نظارت دارند. این سازمان‌ها اطمینان حاصل از سلامت فعالیت‌های بروکر را فراهم می‌کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل، کاربران می‌توانند از خدمات پشتیبانی فوری این بروکر بهره‌مند شوند، زیرا سیستم پشتیبانی روبوفارکس هفت روز هفته، ۲۴ ساعته فعال است.

 این بروکر از پلتفرم‌های معاملاتی متنوعی چون «متاتریدر۴» و متاتریدر۵» پشتیبانی می‌کند تا کاربران به‌راحتی می‌توانید به معاملات کالاهای اساسی و ... بپردازید. بروکر روبوفارکس جزو آن دسته از بروکر هایی که حساب اسلامی دارند محسوب می شود.

بروکر AvaTrade

بروکر Avatrade یک کارگزار فعال بازار فارکس است که تاکنون برندهٔ چندین جایزهٔ متعدد با عناوین مختلف شده است. این بروکر به دلیل نداشتن کارمزد و کمیسیون، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای تریدرها محسوب می‌شود.

بروکر اواترید به افراد این امکان را می‌دهد که تنها با پرداخت میزان نسبتاً کمی اسپرد، به انجام معامله بپردازند. این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های معاملاتی تریدرها کمک کند و سودآوری آن‌ها را افزایش دهد.

بروکر ارانته

بروکر ارانته، یک کارگزار فارکس معتبر است که در سال 2018 تأسیس شد. این بروکر مستقر در قبرس است و خدمات خود را به معامله‌گران سراسر جهان ارائه می‌دهد. ارانته، یک بروکر بدون مداخله است. این بدان معناست که بروکر در معاملات مشتریان خود دخالت نمی‌کند و نتیجه معاملات صرفاً بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

ارانته، از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم‌ها، محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان هستند و به معامله‌گران امکان می‌دهند تا معاملات خود را به‌طور موثرتری انجام دهند. ارانته، امکان معامله بر روی طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این دارایی‌ها شامل ارزهای دیجیتال، CFDهای سهام، کالاها، فلزات، شاخص سهام، و بیش از 50 جفت فارکس می‌شوند. ارانته، به‌دلیل خدمات مشتری عالی و پشتیبانی 24/7 خود، مورد توجه تریدرها قرار گرفته است. این بروکر همچنین، پشتیبانی فارسی و وبسایت فارسی برای کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

بروکر آمارکتس

بروکر Amarkets، یک شرکت آنلاین است که در حوزه معاملات مالی و ارزی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 2007 تأسیس شد و مرکز آن در کشور روسیه قرار دارد. آمارکتس، یک بروکر معتبر و رگوله‌شده است. این بروکر تحت نظارت سازمان‌های رسمی روسیه فعالیت می‌کند و مجوزهای لازم برای فعالیت در بسیاری از کشورهای دیگر جهان را نیز دارا است. آمارکتس، از پلتفرم معاملاتی محبوب MT4 برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند. این پلتفرم، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان است و به تریدرها امکان می‌دهد تا معاملات خود را به‌طور موثرتری انجام دهند.

حساب اسلامی بروکر اپوفایننس

اپوفایننس

اپوفایننس یک کارگزار فارکس است که حساب‌های معاملاتی اسلامی را نیز ارائه می‌دهد. حساب‌های اسلامی بر اساس شریعت اسلام هستند و بهره یا سواپ را دریافت یا پرداخت نمی‌کنند. حساب اسلامی اپوفایننس به صورت محدود 14 روزه است. این بدان معناست که تریدرها فقط می‌توانند به مدت 14 روز از این حساب استفاده کنند. پس از آن، باید حساب خود را به یک حساب معمولی تبدیل کنند. حساب اسلامی اپوفایننس روی همه حساب‌های معاملاتی، به‌جز ECN PRO قابل استفاده است. بروکر اوپوفایننس نیز در دسته بروکر هایی که حساب اسلامی دارند قرار می گیرد.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، بروکرهایی که حساب اسلامی ارائه می‌دهند، کارگزاری‌هایی هستند که از تریدر بهره دریافت نمی‌کنند. این بروکرها با ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در لیست کارگزاری‌های آنلاین به دست بیاورند. شما می‌توانید با بررسی هرکدام، بهترین نمونه را انتخاب کنید و متوجه شوید بروکر هایی که حساب اسلامی دارند کدامند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه