English

حمل ونقل بین المللی دریایی

درحال حاضر با تجهیز کشتیها به سیستم های پیشرفته راداری و فنی با پیش بینی های جوی و اطلاع رسانی بموقع در هر نقطه از دریاها میزان خسارت به کشتی و کالا به کلی کاهش پیدا کرده و موجب پیشرفت این صنعت و اطمینان بخش بودن این قسمت از حمل شده است.

حمل ونقل بین المللی دریایی

به گزارش خبرگزاری موج، از آنجایی که حمل ونقل دریایی یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین روشهای حمل می باشد بشر از دیر باز تلاش نمود با ساده ترین امکانات وسیله ای بسازد تا بتوان از آن در دریاها به کسب روزی و درآمد بپردازد و ارتباط خود را با جهان خارج با سفر به مناطق دور دست از طریق دریا برقرار نماید .

لذا این ایده از ساخت قایق های کوچک محلی و چوبی شروع تا به امروز ما شاهد کارخانه های بزرگ کشتی سازی و تردد کشتی های غول پیکر و اقیانوس پیما در سطح جهان تحت قوانین بین المللی می باشیم. درحال حاضر با تجهیز کشتیها به سیستم های پیشرفته راداری و فنی با پیش بینی های جوی و اطلاع رسانی بموقع در هر نقطه از دریاها میزان خسارت به کشتی و کالا به کلی کاهش پیدا کرده و موجب پیشرفت این صنعت و اطمینان بخش بودن این قسمت از حمل شده است. 

 

حمل و نقل دریایی و مزایای آن

حمل و نقل دریایی نه تنها حمل و جابجایی کالا و مسافر را سهل و آسان نموده بلکه با ایجاد هزاران شغل تحولی عظیم در ثبات اقتصادی کشورها و وابستگی آنها به این صنعت نموده که بروز مشکلاتی در این زمینه مبادلات و معادلات جهانی را تحت تاثیر و خطر جدی قرار می دهد. 

امروزه 80 درصد از کالاهای سبک و سنگین و مشتقات نفتی و گازی در حجم بسیار بالا و در یک سفر دریایی با کشتی های غول پیکر و اقیانوس پیما از طریق دریا جابجا میشود و اهمیت موضوع به حدی است که تمامی کشورها در حفظ وتامین امنیت دریاها و آبراهها اهتمام ورزیده و هزینه های گزافی را متحمل تا شناورها بدون وقفه در دریاها تردد نمایند. 

یکی از مزایای حمل و نقل بین المللی دریایی داشتن قوانین بیمه دریایی  و کنوانسیونهای بین المللی لازم الاجرا است که هر شرکت کشتیرانی عضو ملزم به رعایت و اجرای آنها می باشد ودر صورت ورود خسارت به کالا در حین حمل به دلیل غرق شدن کشتی و یا قصور عوامل کشتی و غیره قابل جبران به صاحبان کالا است .

مزایای دیگر حمل و نقل دریایی حمل کالا در تناژ بالای بین قاره ای است که موجب گردیده کالای زیادی در فاصله زمانی کوتاه وبا هزینه کم حمل و دردسترس قرارگیرد. همچنیین حمل محمولات سنگین وزن و پروژه ای با استفاده از کشتی های  Heavy Lift Carrier با داشتن جرثقیل های مخصوص که می توانند نکاتی به وزن 500 تن را داخل کشتی بارگیری و تخلیه نمایند.

مزیت دیگر حمل دریایی خطوط منظم شرکت های کشتیرانی کانتینری هستند که با سفارش خرید کشتی های 20 هزار TEU به بالا این روزها تحول عظیمی در حمل و جابجایی کالاهای حساس و استراتژیک و گران قیمت و فاسد شدنی و خرده بار ایجاد نموده اند وگام بزرگی از نظر امنیت و سلامت کالا و از طرفی جلب اطمینان صاحبان کالا در رسیدن به موقع بار به مقصد در کوتاهترین زمان ممکن فراهم نمودند.

شرکتهای نمایندگی کشتیرانی

بزرگی و گستردگی و هدایت صنعت حمل ونقل دریایی نیازمند نیروهای متخصص و مجرب در دریا بر روی کشتها و از طرفی در خشکی به منظور برنامه ریزی و هماهنگی بین مالکان کشتی و صاحبان کالا  و سازمان بنادر محل و همچنین انجام و پشتیبانی به موقع عملیات پهلودهی در بنادر و کاهش توقفات و کلیه عملیات مربوط به کشتی در بنادر است که این مهم به عهده شرکتهای نمایندگی کشتیرانی به عنوان نماینده مالکان و از طرفی سازمان بنادر می باشد. از آنجایی که مجوز فعالیت این شرکتها توسط سازمان بنادر صادر میگردد ادامه فعالیت آنها با نظارت سازمان بنادر انجام و ملزم به رعایت بخشنامه ها و الزامات صادره میباشد و هرگونه خلاف و تعدی جرم محسوب و پروانه فعالیت آنها باطل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه