English

رئیس قوه قضائیه:

نباید اجازه دهیم فشارهای دشمنان بویژه از نظر معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد

رئیس قوه قضائیه به شرایطی که دشمنان در نتیجه تحریم های ظالمانه علیه کشورمان ایجاد کرده اند اشاره کرد و گفت: توطئه‌های 43 سال گذشته با عزم ملی راه بجایی نبرده است ولی نباید اجازه دهیم فشارهای دشمنان بویژه از نظر معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد.

نباید اجازه دهیم فشارهای دشمنان بویژه از نظر معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان ایلام ازعموم مسئولان در دستگاه های مختلف خواست با برنامه ریزی، راهکارهای خنثی سازی این تحریم را شناسایی و در جهت گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند و افزود:مهم ترین نیاز کشور در شرایط کنونی وحدت رویه، کار جهادی و انسجام ملی برای غلبه بر تهدیدهای پیش روی کشور است.

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای به شرایط تحمیلی دشمن و تحریم‌های ظالمانه اشاره و تصریح کرد:با اشتغال‌زایی،سرمایه‌گذاری و جهش تولید، می‌توانیم اقدامات دشمن را خنثی کنیم که این موضوع نیاز به وحدت و همکاری دارد.

وی بیکاری را اصلی ترین چالش ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:اعتیاد، طلاق، نزاع و درگیری و بسیاری دیگر از آسیب های اجتماعی از پیامدهای بیکاری می باشد و همچنین پیچیدگی های اداری ازدیگر مشکلات دستگاه‌های مختلف در کشور است که در این زمینه می بایست قوای سه گانه برای حل این مسئله هماهنگ باشند.

رئیس قوه قضائیه از عموم مدیران اجرایی و قضایی خواست دلایل تکمیل نشدن پروژه های متعدد نیمه تمام را احصا و راهکارهای تکمیل آنها را با همکاری یکدیگر پیدا کنند و گفت:بخش زیادی از سرمایه های کشور در استان های مختلف برای تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده اما بخشی از این اهداف با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز همچنان نیمه تمام مانده است.

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای افزود:نباید اجازه داد این سرمایه های ملی معطل مانده و به هدر بروند چراکه در صورت تکمیل در کنار ارزش افزوده اشتغال های بسیاری نیز در پی خواهند داشت.

وی  ازعموم مسئولان ذیربط خواست با شناسایی این پروژه ها راهکارهای تکمیل شدن آنها را پیدا و به سرانجام برسانند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به پیشرفت 91درصدی کارخانه سیمان دهلران تاکید کرد: سازمان بازرسی استان با همکاری سایر ارگان های مسئول تا روز شنبه هفته آینده دلیل بهره برداری نشدن این پروژه و مشکل ایجاد شده بین سرمایه‌گذار و بانک مربوطه را بررسی و در صورت نبود مساله دستور ادامه فعالیت این پروژه را که در صورت تکمیل برای حدود 500 نفر شغل ایجاد می کند، صادر کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گلایه‌های به حق مردم از روال اموراداری در دستگاه‌های مختلف اعم از قضایی و اجرایی،گفت:مردم گله دارند کارهای ما در ادارات به سرعت انجام نمی‌شود. بوروکراسی، کاغذبازی و پیچیدگی‌های اداری سبب شده مردم برای انجام یک کار کوچک زمان زیادی را صرف کنند که این گلایه‌ها درست است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نمی‌شود شخصی بگوید من غاصب نیستم، زمین مال خودم بوده، بیست سال روی آن ساکن هستم اما وقتی می‌خواهم تعویض یا بازسازی کنم می‌گویند چون زمین مال منابع طبیعی است به شما اجازه نمی‌دهیم این باید بررسی شود،افزود:هزار نفر در یک استان کوچک این مشکل را دارند که باید حل شود؛ لاینحل نیست، قوه قضاییه به هر شکلی برای رفع مشکل کمک خواهد کرد.

رئیس دستگاه قضا از مسئولان خواست تا با تشکیل جلساتی، مشکلات مردم را بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند و برای حل مشکلات مردم استان در دستگاه قضایی به رئیس کل دادگستری ایلام دستور داد دردادگستری‌ها یک نفر کارش این باشد که کسانی که مراجعه می‌کنند و کار دارند و کارشان درست نشده، کار این افراد را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها را بیکاری دانست و تاکید کرد:لیستی از پروژه‌های نیمه تمام تهیه و موارد مربوط به آن باید پیگیری شود. باید بررسی کرد، چه میزان پروژه نیمه تمام در استان داریم. پروژه‌ای هفده هجده سال طول کشیده، اینگونه نمی‌شود. قوه قضاییه در این زمینه کمک می‌کند؛ در صورت وجود قصور و  تقصیر برخورد باید صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به رئیس سازمان بازرسی دستور داد، مسئله کارخانه سیمان که در این جلسه به آن اشاره شد را روز شنبه، 26 تیرماه پیگیری کند و پاسخ آن را همان روز به من بدهد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، با بیان اینکه انصاف نیست مردم از ناحیه کسانی که یا برنامه ریزی صحیح یا نظارت صحیح نمی‌کنند تحت فشار باشند،گفت:کنترل بازار، جلوگیری از گرانفروشی بخش عمده ای از آن به عهده تعزیرات است.حتی در مواردی که مربوط به قوه قضاییه هم نمی شود، دادستانی کل کشور به سازمان تعزیرات کمک کند، چنانچه کسی مرتکب جرم می‌شود و جنسی را احتکار می‌کند و یا متقلبانه با قیمت بالاتر می فروشد، دادستان ها با این موارد برخورد کنند.

رئیس قوه قضاییه از حجت‌الاسلام‌والسملین مصدق خواست، دادخواست ایثارگران که در حال حاضر در دیوان عدالت اداری است را پیگیری کند. اگر بررسی شده و نیاز به توضیح است توضیح دهید؛ اگر بررسی نشده دنبال کنید و همچنین دستور داد تا رای 553 که در دیوان عالی صادر اما اجرا نشده است را پیگیری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه