English

تلویزیون در بازار گران می شود + جدول نرخ ها

تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی سه قلم از پرفروش ترین لوازم خانگی هستند که در این گزارش سعی کردیم عوامل موثر بر تغییر قیمت تلویزیون در بازار را بررسی کنیم.

تلویزیون در بازار گران می شود + جدول نرخ ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، صنعت مولد لوازم خانگی به‌صورت گسترده علاوه بر استفاده وسیع خانگی و تأمین‌کننده نیاز ضروری و غیر قابل اجتناب خانواده‌ها، در بخش‌های اداری و تجاری نیز کاربرد دارد و سهم بسیار وسیعی از بازار را به ‌خود اختصاص داده است. همین امر سبب شده است صنعت لوازم خانگی یکی از رشته‌های شتاب دهنده توسعه صنعتی باشد. با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و ارتقا یافتن لوازم خانگی، نظر خانواده ها به این سمت جلب می شود تا مایحتاج خود را به روز رسانی کنند. با وجود تعداد زیاد نمایندگی شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در کشور و بازار نسبتا کم ریسک آن مراکز بسیاری جهت خرید این محصولات بوجود آمده است. تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی سه قلم از پرفروش ترین لوازم خانگی هستند که در این گزارش عوامل موثر بر تغییر قیمت تلویزیون را بررسی می کنیم.*هر چه بزرگتر، گرانتر مهمترین عامل در تعیین قیمت تلویزیون ها مساحت صفحه نمایش و یا میزان اینچ آن هاست. پس از این عامل برند محصول نیز می تواند در تغییر قیمت موثر باشد. عوامل دیگری چون هوشمند بودن تلویزیون(قابلیت اتصال به اینترنت)، سرعت پخش تصاویر، تراکم تصاویر(میزان پیکسل آن)، کیفیت تصویر(Full HD, ۴K, UHD, ۳D, HDR و …) تعداد ورودی ها و خروجی ها، منحنی یا تخت بودن تلویزیون و میزان حافظه داخلی و حتی ضخامت تلویزیون این روزها در تعیین قیمت تلویزیون ها در بازار موثر هستند. در جدول پایین گزارش می توانید تاثیر این عوامل در تعیین قیمت ها را مشاهده کنید.

احتمال گران شدن برندهای مختلف تلویزیون ، نکته جالب در مورد بعضی محصولات این است که قیمت نمایندگی از قیمت در برخی فروشگاه های اینترنتی معتبر بیشتر است و این در حالی است که نمایندگی برخی محصولات تخفیفات گسترده ای را بعضا تا یک میلیون تومان روی اجناس اعمال می کنند. به گفته فروشندگان از ابتدای سال جاری قیمت تمام شده محصولات تغییر چندانی نکرده است اما این احتمال وجود دارد که از هفته آینده قیمت ها در حدود ۸درصد افزایش یابد.یکی از فروشندگان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی موج اظهار داشت: تمامی تلویزیون ها موجود در بازار در ایران مونتاژ می شوند به غیر از نمونه های جدید تلویزیون که از همان ابتدا به صورت کامل وارد می شوند. قطعات بدنه برخی برندها همچون سامسونگ، ال جی و اسنوا نیز در داخل تولید می شود. گارانتی های شرکتی مختلفی نیز برای تلویزیون ها وجود دارد که بعضا به خاطر همین گارانتی قیمت محصولات تا ۲میلیون تومان افزایش می یابد.

نوع تلویزیون مساحت صفحه نمایش(اینچ مربع) تراکم تصاویر شکل صفحه نمایش قیمت نهایی(تومان)
سامسونگ JC۶۹۶۰ ۴۸ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل خمیده ۳٫۸۹۰٫۰۰۰
سامسونگ JC۶۹۶۰ ۵۵ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل خمیده ۴٫۲۰۰٫۰۰۰
سامسونگ JU۷۹۶۰ ۵۵ ۸میلیون پیکسل صاف ۶٫۲۹۰٫۰۰۰
سامسونگ J۵۸۸۰ ۵۵ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۳٫۲۰۰٫۰۰۰
ال جی UF۶۹Gl ۴۹ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۳٫۳۰۰٫۰۰۰
ال جی UF۶۴Gl ۴۹ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۳٫۰۰۰٫۰۰۰
پاناسونیک AX۶۷۰ ۴۸ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۴٫۸۰۰٫۰۰۰
پاناسونیک C۳۰۰ ۵۰ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۳٫۲۷۰٫۰۰۰
پاناسونیک CX - ۶۰۰ ۵۵ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۵٫۴۲۰٫۰۰۰
سونی X۸۵۰۰C ۵۵ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۴٫۲۰۰٫۰۰۰
سونی X۸۵۰۰D ۵۵ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۴٫۵۰۰٫۰۰۰
اسنوا ۴۹S۳۶BLD ۴۹ ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل صاف ۲٫۶۰۰٫۰۰۰

   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه