English

احتمال افزایش قیمت کامپیوتر / بازار در تسخیر چینی ها

پس از افزایش قیمت لپ تاپ ها در یک هفته گذشته به نظر می رسید که با جو روانی که از این اتفاق بوجود آمده است، قیمت قطعات کامپیوتری نیز افزایش پیدا کند

احتمال افزایش قیمت کامپیوتر / بازار در تسخیر چینی ها

تعرفه واردات لپ تاپ ۱۰ درصد گران شد و این موضوع باعث شده بسیاری از فروشندگان کامپیوترهای رومیزی پیش بینی کنند قیمت قطعات کامپیوتر هم افزایش پیدا می کند. یکی از فروشندگان قطعات کامپیوتری در بازار تهران درباره افزایش قیمتها در روزهای اخیر در گفت و گو با امیرحسین چرایی، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، گفت: با ورود قطعات جدید و به روز شدن آن ها قیمت ها وضعیت عادی به خود می گیرند، به عنوان مثال زمانی که یک مادربورد جدید به بازار می آید قیمت مادر بوردهای قدیمی تر تا حدود زیادی پایین می آید. البته چهار سال قبل به دلیل نوسانات شدیدی که بر بازار ارز حاکم شد قیمت کلیه قطعات کامپیوتری تا سه برابر افزایش یافت اما در این سه سال شاهد تغییر آن چنانی در بازار قطعات کامپیوتری نبودیم و قیمت ها سیکل طبیعی خود را طی می کنند، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد که به نظر می رسد این گونه باشد نوسانات بازار در آینده نیز به همین شکل باشد.

مشتریان بیشتر از چه برندهایی استقبال می کنند؟

با جستجویی ساده می توان به راحتی دریافت که اکثر قطعات موجود در بازار تولید کشور چین است. در حالی که بسیاری از برندهای ژاپنی، تایلندی و مالزیایی نیز در بازار پیدا می شود ولی فروشندگان می گویند حتی این قطعات نیز در چین تولید شده و واردکنندگان عمده، با تجار چینی طرف هستند و از آنها جنس می خرند. در حال حاضر سه برند قطعات کامپیوتری «ایسوس»، «گیگابایت» و «ام اس آی» وجود دارد که مردم تمایل بیشتری به خرید آن ها نشان می دهند. البته در این چند ساله فروش قطعات «ایسوس» در ایران بهتر از سایر برندهای موجود در بازار بوده است و این موفقیت «ایسوس» در حوزه کارت گرافیک نیز ادامه پیدا کرده است. در حال حاضر CPU و یا همان پردازنده ها بازار تنها شامل دو برند «اینتل» و «اِی اِم دی» می شود که CPUهای اینتل محبوبیت بیشتری در ایران دارد و این محبوبیت هم به دلیل عدم شناخت کافی مردم از CPUهای «اِی اِم دی» است و همین امر سبب شده تا «اینتل» در حدود ۹۰درصد بازار ایران را در اختیار بگیرد. دو برند «کینگ‌ اِستون» و «کورسایر» نیز توانسته اند بر بازار RAM تسلط پیدا کنند البته برندهای دیگری چون «جی - اسکیل» هم توانسته اند در این مدت سهم خوبی از بازار را به دست آورند.

قطعات ایرانی در بازار کامپیوتر پاور و کیس جز قطعات ایرانی هستند که در این بازار وجود دارند و کیس های تولید ایران تقریبا بهترین کیس موجود در بازار است و در کل به خوبی توانسته با رقبای خارجی خود رقابت کند و به دلیل کیفیت خوبی که دارد تقریبا بخش زیادی از بازار ایران را توانسته تصاحب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه