English

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

خدمت‌رسانی ۱۳۷ قایق تفریحی و ۳۰ جت‌اسکی در حوزه گردشگری دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جزییات طرح تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ در این استان را تشریح کرد و گفت: در طرح نوروزی سال جاری، ۱۱ فروند شناور مسافری، موتورلنج و لندینگ‌کرافت،‌ ۱۳۷ فروند قایق تفریحی و ۳۰ دستگاه جت‌اسکی به علاقمندان، خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی ۱۳۷ قایق تفریحی و ۳۰ جت‌اسکی در حوزه گردشگری دریایی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد شکیبی‌نسب درباره طرح تسهیل سفرهای دریایی و گردشگری دریایی نوروز ۱۴۰۳ در استان بوشهر، اظهار داشت: در بخش مسافری و گردشگری دریایی در استان بوشهر، شاهد درخواست مشارکت ۲۵ فروند شناور جهت فعالیت گردشگری، ۵ فروند شناور مسافری، ۱۹ فروند موتورلنج، ۱ فروند لندینگ‌کرافت در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ بودیم که از این تعداد،  ۱۱ فروند شناور تایید شده است که شامل شناورهای مسافری،‌ موتورلنج‌ها و لندینگ‌کرافت می‌شوند و مجوز فعالیت کسب کرده‌اند.

 

تجهیزات در حوزه گردشگری دریایی

وی افزود: همچنین تعداد قایق‌های تفریحی در استان بوشهر معادل ۱۳۷ فروند قایق است که در بندر بوشهر ۵۰، بندر گناوه ۴۰، بندر کنگان ۱۴ و بندر دیلم ۳۳ فروند قایق فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین به تعداد جت اسکی‌ها و قایق‌های همیار ناجی اشاره کرد و گفت: ۳۰ دستگاه جت اسکی در بنادر بوشهر، گناوه و کنگان در نظر گرفته شده است و به تعداد قایق‌های همیار ناجی در استان بوشهر ، ۱۱ فروند اضافه خواهد شد.

 

فعالیت‌ها در حوزه جستجو و نجات دریایی

شکیبی‌نسب با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۸۳۰ گردشگر دریایی روز اول فروردین در استان بوشهر از خدمات دریایی ارائه شده استفاده کردند، خاطرنشان کرد: شناورهای جستجو و نجات دریایی۷ فروند است که در بنادر عسلویه، دیر، عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعالیت‌ می‌کنند.

وی ادامه داد: در عین حال تعداد تعداد شناورهای آتشخوار در استان بوشهر ۱۳ فروند شناور و تعداد حلقه‌های نجات توزیع شده در سطح بنادر استان، معادل ۶۵ حلقه نجات همراه با طناب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مورد تعداد جلیقه‌های نجات توزیع شده در بنادر استان بوشهر در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ نیز، اعلام کرد: همچنین ۷۰۰ جلیقه نجات بزرگسال و  ۱۰۰ جلیقه نجات کودک همراه با رگال توزیع شده است و تعداد واج بویه‌ها برای تفکیک حریم شناگاه‌ها و ورزش‌های آبی، ۲۴ عدد است.

 

اختصاص پایانه تازه تاسیس شهیدحقگو برای ارائه خدمات

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه پایانه «شهید حقگو» در حوزه گردشگری دریایی به عنوان یک پایانه بسیار مطلوب به تازگی به بهره‌برداری رسیده و تجهیز شده است، اظهار داشت: این پایانه دارای اسکله‌های استاندارد برای پهلوگیری شناورهای مسافری و موتورلنج‌ها برای ارائه خدمات در حوزه گردشگری دریایی است.

وی افزود: همچنین یک ایستگاه مجاز قایقرانی، روبروی شورای شهر بوشهر اختصاص داده شده و شهرداری اقدامات لازم را در حوزه ایمن‌سازی انجام داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر اینکه ناظران این اداره‌کل به صورت ۲۴ ساعته در حال سرکشی و تذکرات فنی و ایمنی هستند، گفت: علاوه بر این، کنترل و بازرسی‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد و شناورهای مربوطه مرتب در منطقه برای ارائه خدمات ایمنی، فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه