English

بلیت سفرهای نوروزی به صورت رفت و برگشت قابل رزرو هستند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی ممنوع است.

بلیت سفرهای نوروزی به صورت رفت و برگشت قابل رزرو هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که صبح امروز (۱۳ اسفند ماه) در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: با توجه به آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز گذشته، برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳، با توجه به اینکه سفرنامه نوروز با ایام مبارک ماه رمضان همزمان شده است، ۳ تا ۵ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

هادیان‌فر با تأکید بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل‌ونقل گفت: همه بلیت‌ها نباید در یک روز خاص عرصه شوند، بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت‌ها قبل از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز ارائه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته‌باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت‌ها نیز باید به‌صورت رفت و برگشت به فروش برسد.

هادیان‌فر افزود: باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسئولان در حوزه سفرها برای ارائه خدمات مطلوب ارائه شود. فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی مقاصد زیارتی به ویژه نجف انجام نشود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بازرسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه فروش عادلانه و قیمت دولتی بلیت‌های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت. با سرعت بالا باید زیرساخت‌ها و سامانه‌ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیش بینی نشده داشته‌باشیم.

هادیان‌فر اظهار کرد: پاسخ‌گویی در میزهای ارتباطات مردمی به بهترین شکل انجام شود و نقش فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ‌تر خواهد شد و رصد کامل فضای مجازی انجام شود تا بتوان واکنش‌ها و پاسخ‌های روشنگرانه در این خصوص ارائه داد. در ایام نوروز کارت جایگاه‌های سوخت فعال شود تا تأمین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.

 

آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی

حمیدرضا شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: بیش از هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده‌است.

حسین مذنب مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه گزارشی از بازدیدهای خود از تجهیزات فرودگاه‌ها ارائه و اقدامات و برنامه‌های نظارتی این حوزه در ایام نوروز را تشریح کرد. بازرسی و نظارت‌ها در ایام نوروز برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی و سفرهای ایمن برای مسافران تشدید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه