English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

بازار مسکن اسفندماه متأثر از قیمت ارز خواهد بود

نایب‌ رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: اگر قیمت ارز افزایشی باشد، طبیعتاً قیمت مسکن هم بالا می‌رود اما این افزایش محدود خواهد بود چرا که کاهش توانایی خرید مردم و کاهش تقاضا اجازه رشد شدید را به بازار مسکن نمی‌دهد.

بازار مسکن اسفندماه متأثر از قیمت ارز خواهد بود

داوود بیگی‌نژاد، نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با پیش‌بینی قیمت مسکن در تهران گفت: در اسفند ماه دو حامل افزایش نرخ ارز و انتخابات بر روی بازار مسکن موثر بودند.

وی با اشاره به عبور قیمت دلار از مرز 60 تومان در روز گذشته ادامه داد: زمانی که دلار مرزهای خود را رد کند، تاثیر زیادی بر قیمت مسکن می‌گذارد و این عامل بسیار خطرناک است.  زمانی که دلار مرزهای خود ازجمله 60 هزار تومان را لمس می‌کند، مانند اسفنجی است که بار اول آب گرفتن آن سخت است اما در دفعات عبد دیگر به این سختی نیست. یعنی در واقع از دفعات بعد ممکن است به راحتی از سقف خود عبور کند.

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: قیمت ارز در در ضریب آهن، در قیمت میلگرد و عامل‌های دیگری که باعث تولید مسکن می‌شوند، تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود اما بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت ارز واکنش آنی ندارد و صبر می‌کند تا بازار ارز به یک تعادلی برسد و بعد از آن شروع به حرکت می‌کند.

بیگی‌نژاد افزود: قطعاً اگر روند بازارهای دیگر هم به همین شکل باشد بازار مسکن نیز بی‌تأثیر از بازار ارز نمی‌ماند البته اگر حرکتی هم بکند بسیار کمتر از افزایش قیمت ارز خواهد بود چرا که توان مردم اجازه افزایش زیاد قیمت‌ها را نمی‌دهد چرا که توانایی خرید دیگر برای مردم وجود ندارد.

وی توضیح داد: برای افزایش قیمت مسکن باید بازارهای دیگر را بررسی کنیم اما حقیقت امر این است که عامل عرضه و تقاضا نیز در این بازار بسیار مهم هستند و زمانی که ما قراردادهای مسکن را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که توان مردم این اجازه را نمی‌دهد که افزایش قیمتی داشته باشیم. زمانی که تقاضایی وجود نداشته باشد، قطعاً  عدم توانایی در خرید این اجازه را به بازار نمی‌دهد که خیلی حرکت رو به جلویی داشته باشد و پیشرفت قیمت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه