English

مصاحبه رئیس جمهور

مصاحبه رئیس جمهور

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ مصاحبه سه شنبه شب آقای رئیس‌‌جمهور بیانگر فعالیت‌ها و اقدامات شبانه‌روزی ایشان بود.وی تلاش نمود در این مصاحبه دغدغه‌های مردم را کاسته و پاسخ به سوالات متعدد داده شود و منصفانه باید پذیرفت نوعاً باور بر این است که دولت آقای رئیسی و شخص ایشان دلسوز مردم هستند.

 امادرحالی‌که تلاش‌های قابل‌ملاحظه‌ صورت میگیرد و کنشگری ها در سطحوح مختلف خصوصا حوزه های تولید ، مالی و مسکن به شدت مشهود است ازطرفی بدگویان و بدخواهان هم ازهر فرصتی برای تخریب وبیان ناکارآمدی پرهیز ننموده وگاه با نقدهای غیر منطقی مردم را دغدغه مند میکنند.

 اما واقعیت این است درحال حاضر مردم انتظار دارند هر اقدامی در زندگی روزمره آنها تاثیر مثبت داشته باشد وبرای این انتظار پاسخ بیانی نتیجه بخش نخواهد بود.

 ازآن‌جایی‌که در آخر مصاحبه ایشان درخواست نموده‌اند که اهل نظر و نخبگان از اظهارنظر و نقد خود ایشان و دولت را یاری نمایند عرض می‌کنم.

 ۱- برخی آمار و ارقام‌ها در جامعه بیانگر اقداماتی نیست که حضرت‌عالی توضیح می فرماید به‌عنوان مثال همین چند روز گذشته با دو مجموعه بزرگ فولادی و معدنی که مذاکره می‌کردم متوجه شدم که سه ماه از سال برق و گاز ندارند و یکی از آن‌ها که بخش خصوصی بود مدعی بود که درحالی‌که من مایل بودم طبق راهبردهای مجموعه جذب و اشتغال‌آفرینی سالانه هزار و پانصد نفر به همکاران اضافه‌ نمایم مجبور شده ام همین تعداد افراد موجود را از خدمتشان مرخص شویم.

۲- در حوزه مسکن که جدیت و تلاش ایشان و خصوصاً وزیر جوان وپر انرژی جناب آقای مهندس بذرپاش در تأمین به‌موقع تعهد و قول داده‌شده هست، همچنان قیمت وضعیت مسکن در بازار عمومی قابل اطمینان نیست.

۳- در موضوع ارز که تلاش درقطع وابستگی آن مشهود است اما به هر دلیل ولو جو روانی باعث می‌شود که تأمین نیازهای قطعات یدکی اصلی و کارخانجات و تولیدکنندگان با مشکل اساسی مواجه شود.

۴- قبول داریم که مشکلات موضوع خودرو سازماندهی‌شده و به سمت‌وسوی بهینه‌سازی و توسعه تولید است ولیکن مافیای خودرو و تسلط فرایندهای قیمت گذاری و مسائل دیگر مرتبط با تأمین قطعات دغدغه آفرین است. 

مطالب فوق نشان می‌دهد بین تمایلات، دیدگاه‌ها ،فرامین ومصوبات رئیس‌جمهور و یا دولت با اجرا و نتیجه فاصله‌هایی وجود دارد که شاید لازم باشد فرمول از نظر تا اقدام و نتیجه تغییر یابد خصوصا این‌که در فرایند اقتصاد کشور تغییر عمده‌ای در نظریه اقتصادی و یا ریل اقتصادی صورت نگرفته و فقدان فرمول میانی برای نتیجه بخشی از گفتار واجرا سر سفره‌های مردم نیاز به بازنگری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر