English

امتحان بدمجلس

امتحان بدمجلس
دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ گاهی قیل‌وقال ساختارها به‌نظر اعضاء و کنشگران درونی خوب ، منطقی و حتی صواب به‌نظر می‌آید درحالی‌که برای مردم وجامعه ، ناظران منصف و غیر منصف سوژه‌ای مخرب و نگران‌کننده می‌شود .
استیضاح آقای فاطمی امین از همین نوع بود.
مجلس در جایگاه قانونی خود حق سوال و استیضاح و نظارت دارد اما آن‌چه به مردم و ناظران در این فقره القا شد یک حق قانونی نبود بلکه وزن کشی سیاسی. وزن کشی مافیای خودرو. ترویج دروغ‌گویی. ترویج و بیان غیبت و تهمت. و مهم‌تر بی‌توجهی به فضا و اقتضائات سیاسی فرهنگی اقتصادی کشور بود.
واقعاً چرا و چگونه باید جواب داد؟
۱- وقتی مقام معظم رهبری توصیه اکید به هماهنگی و همکاری قوا می‌فرمایند و هنوز کلام جاری است باید این اتفاق رقم زده می شود.
۲-وقتی رئیس‌جمهور به وجود یک وزیر اصرار و اهتمام دارد این اقدام بجز یک وزن کشتی چیز دیگری به‌نظر تبادر میکند.
۳- وقتی بیشتر موافقان استیضاح تمام تاکیداتشان بر خودرو است معلوم است این مقوله برای جمله‌ی آن‌ها مهم و البته مرتبط نیست؟!
۴- وقتی موافقان برکناری کلا ادب و اخلاق و مروت را کنار می‌گذارند و با ادبیات کوچه بازاری و چاله میدانی وارد می‌شوند مردم را دل‌آزرده و ارزش مجلس را پایین نمی‌آورند؟
اکنون قطعااز پیروزان ردصلاحیت وزیر انتظار است که قیمت‌های سرگردان و وحشی خودرو و لوازم خانگی و انواع آن را با وزیر بعدی اصلاح نمایند آیا تضمینی وجود دارد؟
آیا ریل‌های مجلس در رابطه با صنعت و معدن و تجارت با چنان پختگی و اطمینان لازم تعیین‌شده که وزیر بعدی بتواند مسیر صحیحی را دنبال نمایند؟
به‌ هرحال حق مجلس در اعلام صلاحیت یا عدم صلاحیت وزیر و اعضای کابینه است اما بداخلاقی و بی‌سیاستی و بی‌تدبیری در شان مجلس انقلابی نبود و امید که این لکه اصلاح شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر