English

وزیر جهاد کشاورزی:

تولید مرغ کشور از ۱۵۱ میلیون گذشت

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: تولید مرغ کشور از ۱۵۱ میلیون جوجه ریزی در بهمن عبور و گامی بزرگ در بازسازی صنعت مرغداری کشور اتفاق افتاد.

تولید مرغ کشور از ۱۵۱ میلیون گذشت
به گزارش خبرگزاری موج

، «محمدعلی نیکبخت» در قرارگاه امنیت غذایی نخستین هفته اسفند ماه افزود: هیچ ممنوعیتی در مسیر تولید پذیرفته نیست و ایجاد مانع، تخلف و مسوول باید پاسخگو باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بار دیگر روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها را برای صدور هرگونه مجوز با رعایت شرایط فنی مکلف کرد و اظهار داشت: همه مجوزهای کشاورزی اعم از باغبانی، زراعت، مرغداری، دامداری، آبزی‌پروری و غیره، بدون محدودیت و در کوتاه‌ترین زمان به متقاضیان اعطا می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در این زمینه نیاز به هیچ دستورالعملی از سوی وزارت جهادکشاورزی ندارند.

وی، سیاست «سقف تولید برداشته شده است» را فصل‌الخطاب رفع هر گونه مانع در برابر تولید اعلام کرد و گفت: ایران سرزمین وسیعی است و با رعایت شرایط فنی، هرگونه مجوز تولید در سراسر کشور به بهره‌برداران داده می‌شود، به این ترتیب مسیر صدور مجوز تولید کوتاه‌تر و راه سرمایه‌گذاری هموارتر خواهد شد.

نیکبخت، جوجه‌ریزی بهمن ‌ماه را نشانه ظرفیت تولید صنعت مرغ کشور دانست و بر پایداری تولید در آخرین ماه سال تاکید کرد و گفت: صنعت تولید مرغ کشور رکورد زد.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید مرغ با ظرفیت کامل را تنها گزینه فراوانی محصول و اقتصادی شدن صنعت از راه ورود به بازارهای صادراتی عنوان کرد.

وی در همین حال صادرات، تولید قراردادی و خرید اضطراری مرغ مازاد در زمان بیش‌بود را اولویت سیاست‌گذاری در زیربخش طیور وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و گفت: صادرات نیاز به منابع ندارد و ارزآور است، واحدهای راکد مرغداری با تولید قراردادی به چرخه فعالیت بازمی‌گردند و خرید مازاد، بازار محصول را به تعادل می‌رساند؛ با رعایت این سه اصل، عمده مسایل در توسعه صنعت مرغ حل می‌شود.

نیکبخت، تامین نهاده و تلاش برای رفع موانع حمل و نقل را از دیگر اقدامات مدیریت کلان کشاورزی برای توسعه و رونق تولید مرغ دانست و بر حل مشکلات حمل نهاده از طریق گفت‌وگو با سازمان حمل و نقل و راهداری و شرکت‌های ترابری تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه