English

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

سقوط آزاد قیمت انس جهانی طلا/ آیا بازار شب عید طلافروشان پررونق می‌شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در ماه پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار فعلاً شرایط و کشش لازم را برای افزایش قیمت ندارد.

سقوط آزاد قیمت انس جهانی طلا/ آیا بازار شب عید طلافروشان پررونق می‌شود؟

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج از ریزش قیمت طلا در بازار جهانی خبر داد و گفت: طی روز های گذشته قیمت انس طلا در بازار جهانی ریزش حدود ۳۷ دلاری داشته که کاهش بسیار خوبی است. در بازار داخلی ما نیز تحت تاثیر قیمت جهانی، طلا کاهش قیمت داشت اما نسبت به ریزش انس جهانی کاهش چشمگیری نبود و ریزش آن برای هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۷ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: در بازار سکه نیز، سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته و نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی کاهش چشمگیری نداشتند. با توجه به ریزش انس جهانی طلا می‌توانست ریزش بازار داخلی نیز بیشتر باشد اما با توجه به نوسانات بازار ارز که بر بازار طلا تاثیر می‌گذارد، این کاهش خیلی با کاهش قیمت انس جهانی هماهنگ نبود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در ماه پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا گفت: بازار فعلاً شرایط و کشش لازم را برای افزایش قیمت ندارد. شرایط بازار ما الان به دلیل مسدودی حساب‌ها که بخشی از معاملات ما را به حداقل رسانده است، رونق ندارد.

بذرافشان در این رابطه توضیح داد: مسدود شدن حساب‌ها نمی‌گذارد که معاملات انجام بشود و آسیبی را به صنعت ما وارد کرده است. همکاران ما از شهرستان‌ها می‌آیند و می‌خواهند مبادلات خود را انجام بدهند اما متأسفانه معاملات انجام نمی‌شود که این باعث نابسامانی در صنعت طلا شده است. مورد دیگری که به همکاران بنده ضربه زده تعدد سامانه‌هاست که آینده این صنف را بلاتکلیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از ابتدای سال شرایط همه صنوف و به ویژه صنف ما بحرانی بوده است و در بازار طلا به جز نزدیک ولادت حضرت فاطمه(س) که بازار طلا رونق پیدا کرده بود در سایر ایام سال شرایط خوبی نداشته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در روزهای پایانی سال، ماه رمضان می‌رسد که بر بازار تاثیر می‌گذارد. در مجموع نمی‌توان پیش‌بینی دقیق از بازار در اسفند ماه انجام داد و باید ببینیم شرایط اقتصادی مردم و شرایط تورمی که در جامعه تاثیر گذاشته است به کجا می‌رسد. لذا با توجه به همه مواردی که ذکر شد، بنده فکر نمی‌کنم که شرایط بازار بهتر شود مگر اینکه شرایط رویکردی نسبت به این صنعت تغییر کند و یک سری بسترها برای رونق این صنعت مهیا شود.

بذرافشان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم از اوایل اسفند ماه به سمت و سویی برویم که بازار دوباره رونق پیدا کند و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که قطعاً در ماه‌های پایانی تغییری را خواهیم داشت اما بعید است که این تغییرات چشمگیر باشد. با این حال باید ببینیم که در هفته‌های آینده شرایط بازار طلا به چه سمت و سویی خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه