English

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان هشدار داد؛

برای جلوگیری از سرقت، مقادیر زیاد طلا، سکه و ارز را در منزل نگه ندارید

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: بنا به دلایل متعدد، نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه، طلا، اشیا قیمتی و اسناد با ارزش در منزل به صلاح نیست و شهروندان باید سپرده گذاری و یا صندوق امانات بانک ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان،سرهنگ عبدالله فاتحی  در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال افزایش سرقت در منازلی که اصول ایمنی و امنیتی در آن ها رعایت نمی شود، اظهار داشت: بنا به دلایل متعدد، نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه، طلا، اشیا قیمتی و اسناد با ارزش در منزل به صلاح نیست و شهروندان باید سپرده گذاری و یا صندوق امانات بانک ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: افزایش ضریب امنیتی درب های ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل در جلوگیری از سرقت نقش به سزایی داشته و به کارگیری تجهیزات هشدار دهنده و دوربین های مداربسته استاندارد همچنان مورد تاکید پلیس است.

رییس پلیس آگاهی کردستان یادآور شد: باتوجه به افزایش قابل توجه قیمت طلا وسکه و ارز، گرایش سارقان به سمت و سوی سرقت طلا و ارز از منازل است.

توصیه های معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کردستان به والدین دانش آموزان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت: والدین بر آموزش و نظارت دانش آموزان در حین تردد در مسیر مدرسه توجه ویژه داشته باشند.

سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان افزود: برخی از والدین برای رساندن فرزندان شان به مدارس از خودروهای شخصی استفاده می کنند که تجمع این خودروها در ساعات آغازین و پایانی مدارس گلوگاه‌های ترافیکی ایجاد کرده و گاهی موجب انسداد معابر شده و وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می کند.

وی اضافه کرد: ازدحام و ترافیک سنگین ایجاده شده در محدوده مدارس برای دانش آموزان اضطراب ایجاد می کند، والدین خودروی خود را در محلی مناسب متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند، فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همچنین والدین باید نحوه صحیح عبور از عرض خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و به آن‌ها تاکید کنند که حین تردد در مسیر مدرسه از پیاده رو استفاده کنند.

سرهنگ حیدریان یادآور شد: در صورت استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفا” از درب سمت پیاده رو و بیرون نبردن سر و دست از پنجره و همچنین عدم عبور ازسمت جلوی سرویس مدارس و سایر خودروهای بزرگ برای گذر از عرض خیابان به دلیل نداشتن دید کافی رانندگان عبوری از نکاتی است که باید به آن‌ها آموزش داده شود.

وی از همه رانندگان خواست حقوق عابرین پیاده به ویژه دانش آموزان را بیشتر رعایت و هنگام رانندگی در اطراف مدارس بادقت بیشتری تردد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه