English

وزیر کار در لرستان:

دولت به رفع بیکاری مردم همت بسته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در برخی استان های کشور از چهار تا ۶ درصد کاهش یافته که این امر بیانگر همت دولت برای رفع مشکلات مردم است.

دولت به رفع بیکاری مردم همت بسته است
به گزارش خبرگزاری موج

، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته بیشترین اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وزیر کار ادامه داد: خشکسالی چند ساله گذشته و بی تدبیری در دوران قبل مشکلاتی را ایجاد کرد و زمانی که وارد این دولت شدیم با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت و دام و طیور مواجه بودیم همچنین بخش قابل توجهی از دام کشور در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شده بود.

وی این امر را یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت و لبنیات عنوان کرد و افزود: ناترازی های حوزه های مختلف از جمله گوشت و لبنیات درحال برطرف شدن است که در این راستا تکمیل طرح ها نیمه تمام در دستورکار قرار دارد.

مرتضوی ادامه داد: اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار راس گله دامپروری سنگین، ۱۸ هزار راس دام مولد و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیر در کشور در حال اجرا است که امروز سه طرح به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۴۰۵ نیز ظرفیت تولید شیر به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اضافه کرد: در سفر اول رییس‌جمهور به لرستان تصمیمات مطلوب و مناسبی گرفته شده، به اندازه هشت ساله گذشته اعتبار تخصیص یافته و طرح های مختلف درحال اجرا است همچنین در دهه فجر امسال طرح های مختلفی در کشور به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: برخی از سرمایه گذاری ها صرفا به منظور بازدهی ریالی اجرا نمی‌شود بلکه ایجاد فرصت شغلی و امنیت غذایی از اهداف بهره‌برداری از این طرح ها می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه