English

رییس سازمان ملی استاندارد ایران :

کیفیت نان دغدغه ملی است/استاندارد نان بالا می رود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آرد کاملی مطابق با استانداردهای روز و علم‌پایه عرضه خواهد شد. بنابراین باید در جهت افزایش کیفیت این محصول عزم ملی داشته باشیم.

کیفیت نان دغدغه ملی است/استاندارد نان بالا می رود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رییس سازمان ملی استاندارد ایران  در مراسم رونمایی از آرد کامل گندم با اشاره به اینکه  تأمین نان کامل و باکیفیت اراده قطعی دولت سیزدهم است گفت: آرد کاملی مطابق با استانداردهای روز و علم‌پایه عرضه خواهد شد. چون کیفیت نان دغدغه ملی است بنابراین باید در جهت افزایش کیفیت این محصول عزم ملی داشته باشیم.

اسلام پناه ادامه داد:قیمت این آرد با قیمت آرد نانوایی‌های آزاد پز تفاوتی ندارد.و  فرق استاندارد آرد کامل با استاندارد قبلی این است که استاندارد قبلی کامل نبود و برخی اجزا مثل سبوس و مغز گندم در نان وجود نداشت. بنابراین ذائقه مردم را به سمت نان روشن برده بودند. اما نان اصولاً نباید سفید باشد، بلکه نان باید اجزای کامل سبوس و جوانه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این استاندارد اجباری در استان ها نشده است ولی امیدواریم در آینده فراگیرتر شود.گفت:در حال حاضر در برخی استان‌ها از جمله مرکزی، قم، هرمزگان، اصفهان، تهران و غیره این آرد در دسترس نانوایان قرار دارد.

اسلام پناه تصریح کرد: آرد کامل منطبق با فناوری روز دنیاست که یک کار علمی است که امیدواریم با رفتار دانش بنیان که رقم زده شد کارهای دانش بنیان در این بخش تداوم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه