English

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

زمین برای شهرک سازی در ۳ نقطه تهران شناسایی شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ابراز داشت: مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک سازی در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند و ملارد واقع در استان تهران انجام می‌شود..

زمین برای شهرک سازی در ۳ نقطه تهران شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری موج

، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  به توضیح اقدامات انجام شده در زمینه تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن به روش‌های مختلف پرداخت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در طرح نهضت ملی مسکن چند روش برای تأمین زمین تعریف شده که یکی از آن‌ها شناسایی اراضی چسبیده به محدوده شهر و الحاق آن به محدوده شهرهای موجود برای ساخت واحدهای مسکونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: یکی از روش‌های جدید در طرح نهضت ملی مسکن، شهرک سازی است که بر اساس آن، خارج از حریم شهر، مکانی برای ایجاد یک شهرک مستقل به‌منظور ساخت و ساز با شرایط خاص و تراکم کم شناسایی می‌شود تا اگر کسی بخواهد با فاصله منطقی از شهر، سکونتگاه ویلایی داشته‌باشد، این امکان فراهم شود.

وی افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی علاوه بر استفاده از سایر روش‌ها برای شناسایی ۵۰ نقطه به‌منظور ساخت و ساز به این شکل اقدام کردیم.

به گفته مالکی در حال حاضر ۵۰ نقطه شناسایی شده و بیش از ۲۳ نقطه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شده‌است.

آغاز ساخت و ساز در شهرک‌های دو استان یزد و قم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: سایر نقاط نیز در مراحل مختلف قرار دارد و یزد و قم دو استانی هستند که ساخت و ساز در قالب شهرک در آن‌ها آغاز شده‌است.

شهرک سازی در پاکدشت، پرند و ملارد

وی افزود: در تهران نیز مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک سازی آغاز شده و تاکنون در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند، ملارد و... شناسایی اراضی انجام شده‌است.

مکان یابی ۲۷ نقطه ساحلی برای سکونت،‌ سرمایه‌گذاری و اشتغال

مالکی درباره موضوع سکونتگاه‌های ساحلی با بیان اینکه متولی این امر شرکت عمران شهرهای جدید است، گفت: این سیاست در شورای عالی مسکن مصوب شد که ۲۷ نقطه ساحلی در سواحل جنوب شناسایی و مکان یابی شود که جنبه سکونت، سرمایه‌گذاری و اشتغال دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امکان سنجی این ۲۷ نقطه در شورای‌عالی مصوب و به استان ابلاغ شد تا مراحل بعدی را طی کند.

اختصاص زمین برای ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در صنعت شهرها

وی در ادامه به موضوع صنعت شهرها اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون زمین به استعداد ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد به صنعت شهرها اختصاص داده شده و در بخشی از آن‌ها در شهرهایی مثل ماهشهر (استان خوزستان) و خواف (جنوب شرقی استان خراسان رضوی، کلنگ‌زنی و آماده سازی شروع شده‌است.

به گفته مالکی شهرهایی مثل خواف با وجود صنایع بزرگ و فعال، ظرفیت شهرک سازی برای کارکنان صنایع را دارند.

ایجاد صنعت شهر در اشتهارد تهران

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تهران هم تلاش می‌کنیم در یکی از شهرهای اطراف مثل اشتهارد تأمین اراضی مناسب در قالب صنعت شهرها انجام شود.

وی صنعت شهر را مهمترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تامین زمین کارکنان و کارگران آنها دامست و گفت: در این راستا دولت تسهیلات و تخفیف‌ها و مجوزهای لازم را تامین و ابلاغ می‌کند و واحدهای تولیدی در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی پرسنل خود مشارکت خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه