English

رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران عنوان کرد؛

قاچاق سه میلیارد دلاری پوشاک از طریق مناطق آزاد/ صادرات صفر درصدی پوشاک ایرانی

هاکوپیان درباره صادرات پوشاک گفت: در دو دهه گذشته صادرات پوشاک نزدیک به صفر بوده است.

قاچاق سه میلیارد دلاری پوشاک از طریق مناطق آزاد/ صادرات صفر درصدی پوشاک ایرانی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران در نشست خبری با بیان اینکه خیلی از کالاهای قاچاقی که وارد می‌شود، غیراستاندارد هستند گفت:در خیلی از کشورهای جهان سوم حتی استفاده و سوزاندن آن‌ها وجود ندارد. اما اینجا همین لباس‌ها زیر خاک دفن می‌شود.

سومبات هاکوپیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر کالاهای قاچاق از رده خارج هستند و قیمت آن‌ها پایین است، افزود: اطلاعات مربوط به قاچاق دقیق نیست، اما بنا بر روایت‌های دولتی و غیردولتی نزدیک به سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق از طریق مناطق آزاد ، ته‌لنجی کوله‌بری و غیره به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد:صنعت پوشاک متعلق به جوان‌ها است و اگر اشتغال ایجاد شود شاهد ناامیدی و مهاجرات نخواهیم بود. خرید کالای ایرانی به معنی حمایت از اشتغال است.

هاکوپیان با بیان اینکه در صورت مقابله با قاچاق، تولیدکنندگان توان تامین کامل نیاز بازار را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر کارخانه‌های پوشاک با ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران تصریح کرد:آزاد شدن واردات به کاهش قاچاق کمک نمی‌کند. زمانی که واردات آزاد بود هم این مشکل وجود داشت و حتی در مقطعی وزیر وقت صنایع گفته بود که واردات رسمی پوشاک ۶۰ میلیون دلار و واردات غیررسمی شش میلیارد دلار بود و آن زمان هم کالاهای قاچاق به صورت کیلویی وارد کشور می‌شد. در مجموع اگر کنترل واقعی در شبکه توزیع نباشد، قاچاق کنترل نمی‌شود.

وی همچنین درباره صادرات پوشاک گفت: در دو دهه گذشته صادرات پوشاک نزدیک به صفر بوده و مهم‌ترین دلایل این وضعیت هم مشکلات نقل و انتقال پول و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه بوده که هر دو به دلیل تحریم‌ است.

به گفته هاکوپیان اشتغال مستقیم در بخش تولید پوشاک حدود ۵۰۰ هزار نفر و مجموع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با واردات قانونی که حقوق گمرکی و مالیات پرداخت کند، مشکلی ندارند، افزود:کالای قاچاق که عمدتا جنس بنجل و از رده خارج است، با هزینه کم و وارد می‌شود که خیلی ارزان است. بنابراین این رقابت ناعادلانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه