English

امام جمعه شیراز:

شهدا در این حادثه برنده میدان بودند، چون کسی که در راه خدا و برای خدا قدم برمی دارد از مرگ هراسی ندارد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می تواند چیزی از او بردارد، آنها برنده میدان هستند چرا که طبق آیات قرآن رای مومن هر طرفش خوب و برد است.

شهدا در این حادثه برنده میدان بودند، چون کسی که در راه خدا و برای خدا قدم برمی دارد از مرگ هراسی ندارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: با کمال تأسف بار دیگر شاهد بودیم که دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: البته کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می تواند چیزی از او بردارد، آنها برنده میدان هستند چراکه طبق آیات قرآن رای مومن هر طرفش خوب و برد است.

آیت‌الله دژکام افزود: در ابتدا شهادت این جمع دوستداران اهل بیت و ادامه‌دهندگان راه شهید سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و نائب گرانقدرش مقام معظم رهبری و همه مومنین و مومنات تسلیت عرض می کنم و تبریک می گویم به همه شما که حرکت دینی و انقلابی را با نثار خون عزیزانتان زنده نگه داشته اید و زنده نگه می دارید و دشمنان را از اینکه بخواهند و بتوانند لطمه ای در این سد پولادین مقاومت ایجاد کنند ناامید کرده و می کنید.

وی اضافه کرد: به دلیل پیچیدگی مسائل امروز گاهی باید به دقت و بازنگری در مفاهیم ورود کنیم مفاهیمی که با آنها آشنا هستیم اما سبک و شیوه اقدام و عملمان را باید درست کنیم و متناسب با اقتضای این روزگار و این زمانه اقدام کنیم.

وی با اعتقاد به اینکه منتقم واقعی خود خدای متعال است، گفت: بچه ای که در حادثه تروریستی کرمان اینگونه در وسط خون خود خوابیده است را دیدید، چه کسی می تواند این خون را جبران کند؟چه کسی می تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست.

آیت‌الله دژکام گفت: خدا می فرماید من خودم انتقام می‌گیرم و مطمئن باشید یک قطره خون اینها ضایع نمی‌شود؛ مطمئن باشید این عروسی که گفت در مقابل چشمم شوهرم در این انفجار تکه تکه شد و این دل‌های سوخته جز اینکه دست انتقام الهی بیرون بیاید و اینها را در عذاب خودش جاویدان بسوزاند جبران پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب به مناسبت شهادت این شهدای عزیز و یک نقطه امیدبخش، گفت: جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی از قله‌های هندوکش تا ساحل مدیترانه هستند؛ این سربازان اینگونه نیست که صرف در گوشه‌ای از کشور ایران نشسته باشند و شهید سلیمانی مردی بود که وقتی برای دفاع از حرم حرکت کرد از قله‌های هندوکش در مرز چین بچه‌ها را برداشت و رفت در دمشق از حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و سربازانش هستند و رهبر معظم فرمود سربازان راه روشن شهید سلیمانی این ظلمی را که به قبر این شهید بزرگوار شد تحمل نخواهند کرد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرزند آوری اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها به فرزند آوری به عنوان جهاد نگاه کنند، چون باید نسلی تربیت کنند که جای جای شهدا به خصوص شهید سلیمانی را پر کند پس مسئله جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی‌تر از این گرفته شود.

وی در ارتباط با شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: بعضی از مسائل بایستی با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود مثل خود انقلاب که مردمی بود؛ مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید انجام گیرد و متاسفانه ما در این زمینه خیلی کار زمین مانده داریم و بحث مردمی سازی اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان کرد: اگر دولت محترم یک پارچه تلاش کند و اقداماتی که از دستش می‌آید به طور کامل انجام دهد هم باید مسلم بدانیم که بحث اقتصاد نزدیک به ۹۰ میلیون جمعیت کشور را نمی‌توانیم با تلاش دولتی صرف حل کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اقتصاد را بر طرف کند، افزود: اقتصاد دولتی نمیتواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را بایستی به عنوان اصل و باور بپذیریم پس وظیفه اول دولت در مسیر اقتصاد مردمی سازی آن است که این دولت در تلاش است آن را به سرانجام برساند و مردم هم باید حمایت کنند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه زمینه سرمایه گذاری را دولت باید ایجاد کند و این حرکت بزرگ نباید متوقف شود، افزود: ما اگر در طول ۲ تا ۳ سال پول بیاوریم و این حجم سرمایه‌گذاری کنیم جوانان معطل شغل نخواهند بود. اینکه می‌گویند شغل نیست، چون تولید متوقف شده است و اگر تولید کنند همه جوانان باید سرکار بروند. از این جهت ما باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم و امیدوار باشیم.‌

امام جمعه شیراز به موضوع انتخابات هم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر خود در رابطه با مسئله انتخابات پیش رو صحبت کردند و با کمال جدیت در سخنرانی اخیرشان فرمودند کسی که با انتخابات مخالفت کند با میراث امام مخالفت کرده است یعنی خیلی جدی است.

وی ادامه داد: امروز ذهنیت‌هایی که به یک جریانی مجال می‌دهند و به یک جریانی مجال نمی‌دهند به طور کلی در لیستی که اعلام شده منتفی شده است و مهم آن است که کسی مرد میدان کار باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، تشریح کرد: بدانیم بزرگترین میراث امام مسئله ولایت فقیه است و ولایت فقیه را خبرگان ملت بایستی انتخاب و نظارت کنند و این کار خیلی سنگینی است که به عهده آن‌هاست و امیدواریم همه همت عالی کنیم تا این انتخابات را برای اینکه تو دهانی زده باشیم به همه دشمنان ایران و اسلام و کسانی که نمی‌خواهند عزت و عظمت کشورمان را ببینند به یک وجهی برگزار کنیم که مایه خشنودی دوستان انقلاب و روسیاهی و ناامیدی دشمنان انقلاب و اسلام باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه