English

آغاز به کار بازار نوآفرین در فرابورس ایران

بازار نوآفرین در فرابورس ایران که شرکت‌های دانش بنیان و فناور در آن پذیرش می‌شوند به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز به کار بازار نوآفرین در فرابورس ایران
به گزارش خبرگزاری موج

، بازار نوآفرین به عنوان جدیدترین بازار فرابورس ایران، امروز با حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس سازمان بورس و مدیرعامل فرابورس ایران رونمایی شد.

تمرکز این بازار با دو تابلوی رشد و دانش‌بنیان بر پذیرش شرکت‌های نوآور، فناور و صنایع جدید است.

این شرکت‌ها از همه مزایای بازارهای اول و دوم شامل معافیت مالیاتی، توثیق سهام، سهولت در تامین مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه، قابلیت معامله سهام و مواردی از این دست برخوردار می‌شوند.

در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان درخواست پذیرش در این بازار رو به فرابورس ارائه داده اند که ۳ شرکت پذیرش شده و ۳۰ شرکت هم کاندیدای پذیرش در تابلوی رشد هستند.

بنا به گفته محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، شرکت‌های فناور و شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در تابلو بازار نوآفرین پذیرش می‌شوند.

حداقل سرمایه ثبت شده این شرکت‌ها باید ۱۰ میلیارد تومان باشد و از حاکمیت شرکتی مناسبی برخوردار باشند.

آخرین صورت‌های مالی شرکت‌ها مطابق استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی تهیه شده باشد و مجوز دانش‌بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رو اخذ کرده باشند.   

شرایط پذیرش در تابلوی رشد بازار نوآفرین به این صورت است که جمع حقوق صاحبان سهام حداقل ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد. شرکت باید چشم‌انداز روشنی از سودآوری ارائه کند.

همچنین شرکت‌هایی که شرایط پذیرش در تابلوی دانش بنیان را از دست داده باشند و شرکت‌هایی که واجد شرایط بازار اول و دوم هستند اما به دلایلی مثل نوین بودن صنعت در بازار سرمایه به پیشنهاد هیات پذیرش، در این تابلو پذیرش می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه