English

وزارت صمت:

ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو در کشور

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو در کشور ابراز داشت: برای این میزان تولید، باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم و ابتکار عمل بن سازه در اختیار خودمان باشد.

ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو در کشور
به گزارش خبرگزاری موج

، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: اگر بن سازه داخلی باشد می‌توان تنوع محصول را روی یک بن سازه مشترک ایجاد کرد و مدام آن را به روزرسانی کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در قانون ساماندهی خودرو رقابت پذیری است که در ماده ۲ قانون کاملاً مورد تاکید قرار گرفته است.

توکلی لاهیجانی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو در کشور گفت: برای این میزان تولید، باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم و ابتکار عمل بن سازه در اختیار خودمان باشد.

وی تصریح کرد: تحقیق و توسعه مشترک، خرید مشترک و تولید مشترک ۳ حلقه مهم در زنجیره ارزش خودرو هستند که اگر در صنعت خودروسازی اجرا شوند می‌توان به هم افزایی و رقابت پذیری رسید. بسیاری از غول‌های خودروسازی دنیا، مراکز تولید مشترک دارند و توانسته‌اند مقیاس تولید را در این مراکز افزایش دهند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: سال ۱۳۹۷ تحویل خودرو در کشور به ۷۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت و حدود ۲۰۰ هزار دستگاه هم خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شد. در سال ۱۴۰۱ تولید مجدداً افزایش یافت و به ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه رسید، اما همواره نمودار تولید خودرو در کشور نوسان دارد و بالا و پایین می‌شود، زیرا زنجیره تأمین مستقل و بن سازه‌ها داخلی نیستند.

وی افزود: صرفاً با افزایش تولید نمی‌توان بازار خودرو را مدیریت کرد و باید عرضه هم شفاف شود، از طریق ایجاد سامانه یکپارچه خودرو تلاش کردیم که عرضه را شفاف کنیم تا متناسب با توان تولید خودروسازان، فروش انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه