English

وزیر راه و شهرسازی:

پیوندهای خواهرخواندگی دریایی گلستان با پنج کشور همسایه دریای خزر عملیاتی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان در مسیر کریدور شمال- جنوب قرار دارد گفت: این استان به جهت همسایگی با کشور ترکمنستان از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است

 پیوندهای خواهرخواندگی دریایی گلستان با پنج کشور همسایه دریای خزر عملیاتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، امروز مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی که در سفر استانی هیئت دولت به گلستان سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دسترسی به دریا ویژگی منحصر به‌فرد گلستان است که در همین راستا توسعه بنادر و ارتباطات بندری و پیوندهای خواهرخواندگی دریایی با پنج کشور همسایه دریای خزر در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان در مسیر کریدور شمال- جنوب قرار دارد، گفت: این استان به جهت همسایگی با کشور ترکمنستان از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و  مذاکرات خوبی با این کشور برای ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی و دسترسی ترانزیتی استان به کشورهای آسیای میانه انجام شده است.

وی بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های بندری گلستان تاکید کرد و افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های دریاپایه رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی شتاب گرفت و در روزهای گذشته حدود ۳۰ قرارداد با بخش خصوصی و عمومی به ارزش ۵۵۰ هزار میلیارد تومان منعقد شد که برخی از این قراردادها متعلق به گلستان است.

بذرپاش افزود: در هشت ماهه امسال ترانزیت کشور رشد ۳۰ درصدی داشته است و گلستان نقش بسزایی در توسعه وضعیت ترانزیتی کشور دارد.

وی ادامه داد: یکی از دسترسی‌های ترانزیتی گلستان، شاهراه‌های شمالی و جنوبی است که دولت برای تقویت زیرساخت‌های این بخش آماده است تا به پیشرفت و توسعه گلستان کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز گذشته افزون بر لایروبی خلیج گرگان، ۸۵ کیلومتر راه‌های اصلی و ۴۵ کیلومتر راه‌های روستایی گلستان به بهره‌برداری رسید که مجموع ارزش ریالی پروژه‌های راه‌های اصلی گلستان ۴۵ هزار میلیارد ریال بود.

بذرپاش به ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید در کشور از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: بهسازی و بهبود کیفیت راه‌ها از دیگر اولویت‌های اصلی ما است.

وی با بیان اینکه جاده‌ها و راه‌ها در نقاط شرقی و غربی گلستان رشد خوبی داشته است، گفت: متاسفانه نقاط شمالی و جنوبی استان در حوزه راه دچار فقر است و تلاش دولت، رفع این محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی، به‌ویژه تکمیل مسیر آزادشهر به سمنان است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم به همراه چند از وزرا در دور دوم سفرهای استانی به گلستان برای بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه