English

خط تولید واکسن های نوترکیب با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

با حضور وزیر جهادکشاورزی خط تولید واکسن های نوترکیب در کرج راه‌اندازی شد.

خط تولید واکسن های نوترکیب با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج

، صبح جمعه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان البرز و با حضور وزیر جهاد کشاورزی خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی راه اندازی شد.

این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن‌های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم فراهم شود.

با این دستاورد ملی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن‌های نوترکیب فراهم شده که گواه بر جبران خسران‌های ماضی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

در نگاهی تطبیقی در حوزه بین‌الملل، علاوه بر خودکفایی در تولید این نسل از واکسن‌ها، کشور در زمره گروه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار گرفت و با جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه ارزآوری نیز فراهم خواهد شد.

گفتنی است که همزمان با راه اندازی خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن‌های نوترکیب و ادجوانت‌های نسل جدید نیز به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان با هدف تولید واکسن‌های بر پایه پروتئین نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن‌ترین واکسن‌های نسل جدید جهان معرفی می‌شوند، ساخته شده است.

با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه