English

آبان ماه امسال تولید خودرو ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد

بنا بر اعلام مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری بصورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰درصد را نشان می دهد

آبان ماه امسال تولید خودرو ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد
به گزارش خبرگزاری موج

​، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام اینکه در سال جاری حدود 742 هزار دستگاه خودروی سواری بصورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با 621 هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد 20درصد را نشان می دهد، گفت: در مدت یاد شده 107 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 43 درصد رشد برخوردار بوده است. علاوه بر این، در 8ماهه اول امسال حدود 2هزار و سیصد دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول وزارت صمت گفت: تولید حدود 25 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 26 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است. در مدت یاد شده 394 هزاردستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 41 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این در 8ماهه اول امسال حدود 205 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 114 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 80 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 ‌درصد بوده است.

توکلی لاهیجانی افزود: از آنجا که اعتقاد دارم   ارایه تصویری روشن مبتنی براعداد و ارقام میتواند نقش  مهمی در ارتقای یک صنعت و اصلاح کاستی های صنعت داشته باشد از این رو دفتر صنایع خودرو به صورت منظم  از سال گذشته گزارشی تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی  منتشر می کند این گزارش با جزییات کامل می‌تواند تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور در حوزه تولید و زمینه ساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه