English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مواد اولیه داخلی صنعت لوازم خانگی ۷۰ درصد گران‌تر از مشابه خارجی

صنعت لوازم خانگی در شرایطی به هدف‌گذاری تولید سالانه بیش از ۱۸ میلیون دستگاه متعهد شده است که برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت را به طور میانگین ۷۰ درصد گران‌تر از بازار جهانی تامین می کند.

مواد اولیه داخلی صنعت لوازم خانگی ۷۰ درصد گران‌تر از مشابه خارجی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، تولیدکنندگان ایرانی در حوزه مواد اولیه طی 5 سال گذشته در حجم و نرخ تامین موادی مانند آلومینیوم، ورق سرد، گالوانیزه و .... با موانعی روبرو بوده اند؛ نرخ موادی مانند ورق سرد و آلومینیوم برای تولیدکننده ایرانی در قیاس با رقبای خارجی تفاوت معناداری دارد به طوریکه بررسی روند قیمت گذاری ورق سرد طی 5 سال گذشته در بازارهای جهانی و ایران (بورس کالا) نشان می دهد که امروزه صنعت لوازم خانگی ایران به طور متوسط هر کیلوگرم ورق سرد را حدود 70 درصد گران تر از قیمت جهانی می تواند تهیه کند. که این موضوع از یک سو و از سوی دیگر قیمتگذاری دستوری به نحوی دو لبه قیچی هستند که در حال بریدن ریشه های تولید کارخانه ای در ایران عمل می کنند.

مواد اولیه داخلی صنعت لوازم خانگی ۷۰ درصد گران‌تر از مشابه خارجی

فضای کسب و کار در کشورهای رقیب صنعت لوازم خانگی ایران در حوزه زیرساخت، نقدینگی و دسترسی به لبه‌های فناوری با امکاناتی که در اختیار تولیدکننده داخلی قرار دارد، قابل قیاس نیست حال در چنین شرایطی سیاست‌گزار حوزه تولید به جای حل مسائل به دنبال تغییر صورت مسئله و پیچیدن آسان‌ترین نسخه برای حل آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه