English

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

ایران ظرفیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی کشاورزی را دارد

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:سازمان تات را مغز متفکر تصمیم‌ساز برای امنیت غذایی کشور است و به غیر از این مجموعه، مجموعه تصمیم‌ساز برای حوزه امنیت غذایی به طور مستقیم نداریم.

ایران ظرفیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی کشاورزی را دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نخستین نشست تخصصی مرجعیت علمی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه ۱۸ سال از بیانات رهبری در خصوص مرجعیت علمی می‌گذرد گفت:در طول دو سال ریل‌گذاری جدیدی در سازمان تات با افق بلندمدت ترسیم کرده‌ایم که عناصر مختلفی در این ریل‌گذاری مدنظر قرار گرفته شده است.

سیدمجتبی خیام‌نکویی با بیان اینکه یکی از این عناصر و مهم‌ترین آن تبدیل شدن سازمان تات به عنوان محوریت مرجع علمی است عنوان کرد:باید درک درستی از مرجعیت علمی کشاورزی داشته باشیم و در حال حاضر  ۱۰ هزار عضو هیات علمی داریم که می توان از این ظرفیت کمک گرفت.

وی توضیح داد: سازمان تات را مغز متفکر تصمیم‌ساز برای امنیت غذایی کشور است و به غیر از این مجموعه، مجموعه تصمیم‌ساز برای حوزه امنیت غذایی به طور مستقیم نداریم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد رشد حوزه‌های فناورانه و تکنولوژی، تولید ثروت ملی و ارتقای توانمندی‌ها برای حل مشکلات اولویت‌دار کشور است، تصریح کرد: مرجعیت علمی باعث جوشش انگیزه برای سایر ظرفیت‌های علمی در کشور خواهد شد. در حقیقت اگر بدانیم دستاوردهای مرجعیت علمی چیست با انگیزه بیشتری وارد کار خواهیم شد.

به گفته وی  ایجاد مرجعیت علمی اهمیت دارد، اما حفظ و ارتقای آن از همه مهم‌تر است.  بخش کشاورزی باید هوشمندانه در این حوزه ورود پیدا کند. همچنین باید مرجعیت علمی را در جوامع علمی تبدیل به گفتمان قالب کنیم و برای سلسله نشست‌های مرجعیت علمی تقویم زمانی داشته باشیم.

همچنین ، نخستین همایش ملی مرجعیت علمی کشور ۲۹ آبان ماه سال‌جاری در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه