English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

جمعیت روستایی ۲۴ درصد کاهش یافته است

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر در طول این سال‌ها توجه ویژه‌ای به نقش زنان روستایی کرده بودیم با مهاجرت روستا به شهر مواجه نبودیم و روستاهای مولد، از چرخه تولید خارج نمی شدند.

جمعیت روستایی ۲۴ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری با بیان اینکه ضریب خودکفایی بخش کشاورزی کشور در حال حاضر ۸۰ درصد است گفت: حدود ۱۲ درصد جمعیت کشور معادل ۱۰ میلیون نفر زنان روستایی و ۵۰۰ هزار نفر زنان عشایری هستند.

سید مجتبی خیام نکویی ادامه داد:زنان روستایی و عشایری نقش و سهم بسزایی در افزایش بیش از ۱۰۰ میلیون تنی محصولات کشاورزی در طول ۴۴ سال گذشته داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد:در گذشته ۷۶ درصد جمعیت کشور در روستاها بودند؛ اما اکنون این جمعیت به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر کشاورزی بیان کرد:در زمان انقلاب ۷۶ درصد جمعیت روستایی  و ۲۴ درصد جمعیت شهری داشتیم اما امروزه این عدد برعکس شده است این در حالی است  که روستاها کانون تولید بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی هستند.

به گفته خیام نکویی اگر در طول این سال‌ها توجه ویژه‌ای به نقش زنان روستایی کرده بودیم با مهاجرت روستا به شهر مواجه نبودیم و روستاهای مولد، از  چرخه تولید خارج نمی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه