English

اعطای وام ۳۵۰ میلیونی روستایی تا ۲ روز دیگر

به‌گفته مقامات ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دولت اخیراً پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان را تصویب کرده است.

 اعطای وام ۳۵۰ میلیونی روستایی تا ۲ روز دیگر

به گزارش خبرگزاری موج، به‌گفته مقامات ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دولت اخیراً پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان را تصویب کرده است. این وام هنوز در مرحله تایید بانک‌ها و بانک مرکزی بوده و جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لزوم ابلاغ هرچه سریع‌تر آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی، گفت: در دو دهه گذشته اقداماتی برای بهسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی روستاها انجام شده، اما به‌دلیل تعلل دولت در ابلاغ آیین‌نامه و تاخیر بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات، بسیاری از روستاییان موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند. 

حسن‌پوربیگلری در ادامه اظهار کرد: اعطای وام مسکن روستایی در واقع کمکی به حوزه تولید کشور و اقدامی برای کاهش هزینه‌های مردم است. وی از دولت خواست تا آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن را ابلاغ و بانک‌ها را تا قبل از شروع فصل سرما موظف به پرداخت آن کند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی چندی‌پیش در صفحه شخصی خود اعلام کرد که پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی وام مسکن روستایی به هیات دولت ارائه شده است. سخنگوی دولت نیز از افزایش سقف مسکن روستایی خبر داد. تسهیلات ساخت مسکن در ماه گذشته به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

سقف وام ساخت مسکن روستایی افزون بر ۲۰۰ هزار واحد در سال در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران رسید که این مبلغ بخشی از هزینه ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

به‌گفته مقامات ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دولت اخیراً پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ را تصویب کرده است. شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص لزوم صدور آیین نامه برای اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی در اسرع وقت اظهار کرد.

وی گفت: در دو دهه گذشته اقداماتی برای بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی روستاها انجام شده است اما به دلیل تاخیر در مقررات دولتی و پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها، بسیاری از روستاییان موفق به دریافت این وام نشده اند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود از پیشنهاد افزایش 100 درصدی وام مسکن روستایی و همچنین افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 توسط سخنگوی دولت خبر داد. میلیون تومان طی ماه گذشته سقف فعلی وام ساخت مسکن روستایی 200 میلیون تومان است که در سال 1401 به تصویب هیات وزیران رسید و بخشی از هزینه ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر را پوشش می دهد.

حسن پور بیگلری از دولت خواست تا آیین نامه اعطای 350 میلیون وام مسکن را ابلاغ و بانک ها را موظف به پرداخت تا قبل از زمستان کنند. وی گفت: اعطای وام مسکن روستایی مهمتر از وام مسکن شهری است زیرا باعث رونق اشتغال و اقتصاد و جلوگیری از مهاجرت از روستاها می شود. وی افزود: در صورت تعویق بیش از حد مقررات، روستاییان به دلیل فصل سرما قادر به ساخت و ساز نخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه