English

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تشریح کرد:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه آب و فاضلاب استان فارس

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره برداری و اجرای 8 طرح بزرگ آب و فاضلاب با صرف اعتباری بالغ بر 13640 میلیارد ریال خبر داد.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه آب و فاضلاب استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج، اتابک جعفری در آستانه دومین سفر رئیس جمهوری به استان فارس با اعلام این خبر به تشریح اقدامات انجام شده در استان فارس پرداخت و گفت: فاز اول طرح فاضلاب شهر آباده شامل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب 10 هزار متر مکعبی آماده بهره برداری است و 113 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر 66100 نفر با اعتبار به‌روزرسانی‌شده 10هزار میلیارد ریال در حال انجام است. 

او ادامه داد: همچنین تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شهر میان شهرستان اقلید، شامل یک باب تصفیه خانه 330 متر مکعبی و 14 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب جهت جمعیتی بالغ بر 2340 نفر، با اعتباری معادل 1070 میلیارد ریال در حال انجام است. 

او افزود: تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرم بید، شامل یک باب پکیج تصفیه فاضلاب 140 متر مکعبی و 7 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر 948 نفر، با اعتباری معادل 690 میلیارد ریال نیز آماده بهره برداری است. از سوی دیگر فاز نخست طرح آبرسانی به مجتمع آبرسانی بخش بالاده شهرستان کازرون، شامل حفر و تجهیز 2 حلقه چاه، اجرای 25 کیلومتر خط انتقال آب و 12800 متر اصلاح شبکه جهت تأمین آب شرب 14 روستا و یک شهر با 30 هزار نفر جمعیت به بهره برداری خواهد رسید. 

جعفری فاز اول طرح آبرسانی به شهر داراب را از دیگر اقدامات انجام شده در استان فارس دانست و گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز 5 حلقه چاه ، برق رسانی به طول 850 متر، اجرای 7 کیلومتر خط انتقال، کف شکنی و مهندسی مجدد 7 حلقه چاه جهت تأمین آب شرب شهر داراب با 62000 هزار نفر جمعیت، با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال صورت می گیرد. 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فاز نخست طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه شیدانک، اجرای 8200 متر خط انتقال جهت تأمین آب شرب شهر فسا با 112 هزارنفر جمعیت، فاز اول طرح آبرسانی به شهرحاجی آباد شهرستان زرین دشت و طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه تخته سنگ و بانش شهرستان بیضا را از دیگر طرح های جاری استان فارس دانست که با بهره برداری از این طرح ها جمعیتی بالغ بر 301 هزار نفر در 5 شهر و 34 روستا در 8 شهرستان استان فارس از مزایای آن منتفع می شوند.

جعفری در بخش پایانی اظهارات خود به برخی اقدامات انجام شده در شهر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: احداث مدول های 3 و 4 تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهر شیراز و احداث مدول اول تصفیه خانه غربی شهر جدید صدرا در حال کلنگ زنی و اجرای مخزن 20 هزار متر مکعبی حسین آباد سرتل در آستانه افتتاح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه