English

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی :

٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی شدند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:حدود پنج میلیون و ٣٧٧ واحد مسکونی روستایی سرشماری شده است و تا کنون ٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده است.

 ٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ،رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت هفته روستا و عشایر با بیان اینکه  ۵٣ درصد از مسکن های روستایی کار مقاوم سازی تمام شده و به روستاییان تحویل داده شده است گفت:حدود پنج میلیون و ٣٧٧ واحد مسکونی روستایی سرشماری شده است و تا کنون ٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده است.

غلامرضا صالحی ادامه داد:امنیت غذایی کشور توسط روستاها تولید می‌شود و ٢٧ درصد جمعیت کشور در روستاهاست به گونه‌ای که ۴٠ هزار روستا بالای ٢٠ هزار خانوار در کل کشور داریم.

وی با بیان اینکه طرح عمرانی قابل توجهی از بعدانقلاب در روستاها صورت گرفته است گفت: درآمد و اشتغال پایدار یکی از شاخص های ماندگاری روستاییان در روستاهاست.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  بیان داشت: سال گذشته بانک ها همکاری خوبی داشتند و تمام سهمیه ٢٠٠ هزار فقره را به بانک معرفی کردیم و ١٧٠ هزار فقره تسهیلات عقد قرارداد صورت گرفته است و الباقی آن تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ٣٠١ هزار و ٢۵٢ واحد مسکونی برای محرومان شناسایی شده است، گفت: برای ١٩٩ هزار و ٨١٢ واحد مسکونی تفاهمنامه ها دو جانبه، سه جانبه و چهارجانبه امضا شده که ١٧١ هزار واحد عملیات اجرایی شروع شده است.

صالحی بیان کرد: در حال شناسایی زمین هایی که در کشور در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار دارند هستیم تا رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و ساخت آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ٢٠ هزار و ۵٨ واحد روستایی را بازنگری کردیم گفت: ۵٢ درصد بازنگری شده است. ضمن اینکه ۶٢ درصد معابر روستاهای کشور بهسازی شده است. ‌

صالحی با تاکید بر اینک زمین برای متقاضیان نهضت ملی امین می کنیم گفت: ۵٠٠ هزار قطعه زمین را تامین کنیم و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهیم که نیازمند همکاری استانداری‌ها در سراسر کشور هستیم.

وی گفت: همچنین در حوزه بهسازی بافت ارزشمند روستاها ١٢٠ روستا شناسایی شده است که بسیاری از طرح های بوم گردی ایجاد شده است که نقش مهمی در اشتغالزایی روستاها داشته است.

صالحی با اشاره به درآمد پایدار در روستاها اشاره کرد و گفت: تسهیلگران زنجیره تولید را در روستاها آموزش می دهند که در ٢۴٨ روستا درآمدزایی خوبی در روستاها اتفاق افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه