English

تصویر دیدنی «توفان نایجل» از ایستگاه فضایی بین‌المللی

در پی عبور «طوفان نایجل» از اقیانوس اطلس، تصویر آن از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شد.

تصویر دیدنی «توفان نایجل» از ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی «طوفان نایجل»(Hurricane Nigel) را در حال عبور آن از اقیانوس اطلس، از فضا ردیابی و عکس‌برداری کردند.

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک چندین ماهواره رصد زمین، مسیر این توفان را در روز ۱۹ سپتامبر در حالی که با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت در عرض اقیانوس اطلس از شمال به شمال غربی حرکت می‌کرد، ثبت کردند.

space نوشت، ماهواره  «GOES» متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا(NOAA)، توفان نایجل را که بین ۱۹ تا ۲۰ سپتامبر بر فراز اقیانوس اطلس در حال چرخش بود، مشاهده کرد. همچنین ماهواره Sentinel-۳ متعلق به آژانس فضایی اروپا(ESA) نیز این توفان را درست زمانی که طوفان تقریباً در هزار کیلومتری جنوب شرقی برمودا قرار داشت، مشاهده کرد.

یاسمین مقبلی، فضانورد ناسا و فرمانده ماموریت Crew-7 شرکت اسپیس‌ایکس ضمن انتشار تصاویر توفان نایجل در صفحه توییتر خود نوشت: "هنگامی که توفان بزرگ را دیدم، برای عکس گرفتن از روی بازوی رباتیک به طرف پنجره‌ رفتم. ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک موقعیت ارزشمند را برای مشاهده کردن پدیده‌های آب‌وهوایی گوناگون، چه از روی زمین و چه از طریق آزمایش‌های متعدد بیرون از زمین ارائه می‌کند. ما درست از روی چشم نایجل گذشتیم که به نظر من شکل آن تا حدودی مانند قلب بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه