English

بارگیری جهانی نفت به پایین‌ترین رکورد از تابستان سال گذشته سقوط کرد

شرکت ورتکسا اعلام داشت که بارگیری جهانی نفت خام و میعانات در اوت، تحت تاثیر کاهش بارگیری محموله‌های نفت عربستان، به پایین‌ترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۲ افت کرد.

بارگیری جهانی نفت به پایین‌ترین رکورد از تابستان سال گذشته سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت ورتکسا در یادداشتی اعلام کرد عرضه جهانی نفت محدود شده و همزمان، واردات نفت به چین، بهبود پیدا کرده است.

به گفته جی مارو، مدیر اطلاعات و تحلیل بازار منطقه متا در شرکت ورتکسا، ترکیبی از عوامل محدودیت عرضه و تقاضای رو به رشد، تا پایان سال میلادی جاری ادامه خواهند داشت و از قیمت‌ها حمایت می‌کنند، به خصوص با در نظر گرفتن تصمیم اخیر عربستان سعودی که در بحبوحه افزایش تولید پالایشگاهی جهانی، محدودیت عرضه داوطلبانه خود را تا پایان سال ۲۰۲۳، تمدید کرده است.

عربستان سعودی دو هفته پیش اعلام کرد محدودیت عرضه یک میلیون بشکه در روز را تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

در پی اعلام این تصمیم، بهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، هفته گذشته از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه عبور کرد و هر دو شاخص برای سومین هفته متوالی صعود کردند.

طبق آمار ورتکسا، بارگیری جهانی نفت خام و میعانات در اوت، به حدود ۴۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۲ بود زیرا بارگیری نفت از سوی عربستان سعودی، حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش داشت.

به گفته مارو، کاهش بارگیری نفت عربستان سعودی به معنای آن است که سهم این کشور در صادرات نفت دریابرد جهان، به پایین‌ترین میزان چند ساله نزول کرده است. این کاهش، تعهد عربستان سعودی به کاهش داوطلبانه تولید را تشدید می کند اما سوال اصلی این است که چقدر پایدار است.

از نظر تحویل جهانی نفت، چین پس از افت واردات در ژوئیه، حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز نفت بیشتری در اوت دریافت کرد و کل وارداتش به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید.

ورتکسا پیش از این اعلام کرده بود بازار هنوز تاثیر کامل محدودیت عرضه اضافی عربستان سعودی را مشاهده نکرده است و در صورت پایین ماندن صادرات نفت عربستان سعودی، عرضه در بازار به شدت محدود خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت هفته گذشته هشدار داد اگر چین همچنان سوخت بیشتر و بیشتری صادر کند، عربستان سعودی ممکن است کاهش تولید خود را کمتر کند. در چنین سناریویی، ممکن است که کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ادامه پیدا نکند، به خصوص اگر قیمت‌ها از سطوح فعلی، افزایش بیشتری پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه