English

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی/تمرکز بر جذب بازارهای خارجی

مهدی ضیغمی گفت:امیدواریم بتوانیم حداقل 50 تا 100 میلیون دلار به صادرات فرش دستباف ایرانی در بازه قابل قبولی اضافه کنیم.

احیای بازار صادراتی فرش دستبافت ایرانی/تمرکز بر جذب بازارهای خارجی

به گزارش خبرنگار اقصادی خبرگزاری موج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حوزه فرش دستباف اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، گفت: تلاش می‌شود بخشی از این مشکلات این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت نهاد‌هایی مانند سازمان توسعه تجارت ایران رفع شود.

ضیغمی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج عنولان کرد: تمرکز ما برای جذب بازار خارجی فرش دستبافت ایرانی کشورهای شرق آسیا ، آفریقا و  آمریکای جنوبی است.

به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت و صادرات اقدامات خوبی در این حوزه شروع شده است.

وی افزود: باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که در بعضی نمایشگاه‌ها برخی دوستان حضور پرقدرتی دارند که باعث می‌شود صادرات دوباره رونق پیدا کند.

مهدی ضیغمی در خصوص رفع مشکلات ارزی کالاهایی مانند فرش بیان داشت: این بخش نیاز به حمایت دولت دارد به‌خصوص در بحث بازگشت ارز که در قانون قبلی ما درخواست کردیم که یکسال به سه سال افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق بیافتد در بحث بازگشت در حوزه فرش تسهیل فراهم شده که با بازگشت شمش طلا و در حوزه ارز توافقی عملا دیگر آن مشکل را نرخ ارز نخواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید:

فرش دستباف ایران حرف اول در دنیا را می‌زند/ رقبای ایران تولیدات خود را با نام فرش‌ ایرانی در بازار عرضه می‌کنند

صادرات 50 میلیون دلاری در حوزه فرش دستباف ایرانی/هند جای ایران در بازار فرش گرفت

 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه فرش گفت: یک نمایشگاه مشترک با میراث فرهنگی در نظر داریم که از متخصصان و تأثیرگذاران جهان در این نمایشگاه تخصصی دعوت به‌عمل می‌آوریم و امیدواریم این نمایشگاه در پایان سال جاری برگزار شود تا بتوانیم فرش و صنایع دستی خود با قدرت بیشتری تبلیغ کنیم. 

وی افزود: امیدواریم اقتدار و جایگاهی که ایران طی دهه‌های پیش در حوزه فرش دستباف داشت باز هم احیا شود و بتوانیم حداقل 50 تا 100 میلیون دلار به صادرات فرش دستباف در بازه قابل قبولی اضافه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه