English

معاون استانداری فارس تاکید کرد؛

صیانت از میراث فرهنگی معنوی فارس/حمایت و تسهیلگری برای رونق فرش دستبافت فیروزآباد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ششمین جلسه پنجره واحد رفع موانع پروژه های گردشگری استانداری فارس از تسهیلگری برای رونق شرکت فرش دستبافت فاطمیه فیروزآباد خبرداد و بر صیانت از میراث معنوی فارس تاکید کرد.

صیانت از میراث فرهنگی معنوی فارس/حمایت و تسهیلگری برای رونق فرش دستبافت فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین وگردشگری استانداری فارس با بیان اینکه فرش دستبافت ایرانی در سراسر جهان به زیبایی و کیفیت شهرت دارد و در این میان فرشی که در استان فارس بافته می‌شود، جزء نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی محسوب میشود افزود: صنعت فرش پتانسیل‌های بسیار بالایی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه گذاری دارد لذا لازم است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رییس کارگروه صنایع دستی و فرش استان فارس حمایت ویژه از دست بافته های بی نظیر عشایری و شهری استان فارس و بافندگان فرش دست‌باف را برای توسعه و رونق این بخش بسیار مهم قلمداد کرد و افزود به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش شدید قیمت مواد اولیه، شرایط پیچیده ای برای تولید و صادرات فرش دستباف به وجود آمد که برای قالیبافان ادامه کار مقرون به صرفه نیست لذا متاسفانه یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می شوند.
 
وی با بیان اینکه شرکت فرش دستباف فاطمیه فیروزآباد از دهه ۷۰ با ۱۵۰ نیرو شروع به فعالیت کرده بود که از بانک کشاورزی شهر فیروز آباد تسهیلات دریافت میکند افزود: این شرکت به علت رکود بازار و عدم فروش فرش توان بازپرداخت را از دست داده و جریمه خورده است.
 
فرخ زاده گفت: بعد از جلسه پنجره واحد توافقاتی با بانک برای رفع مشکل این واحد تولیدی انجام شد که از همراهی بانک کشاورزی در رفع بخشی از مشکل ایجاد شده سپاسگزاریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه