English

۲۷ شهرک ساحلی در نوار جنوبی کشور ایجاد می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه ساخت ۲۷ شهرک ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور و ایجاد شهرک‌های جدید با فناوری‌های نوین در دولت سیزدهم خبر داد.

۲۷ شهرک ساحلی در نوار جنوبی کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا جعفری اظهار کرد:‌ با توجه به رویکردها و برنامه‌های آمایش سرزمین و سیاست‌های کلان کشور برای هدایت جمعیت به سمت جنوب کشور، تبدیل فرصت های بالقوه اقتصاد دریامحور، ظرفیت‌های مولد کشاورزی، ظرفیت‌های اشتغال، مدیریت انرژی و پتروشیمی در سواحل مکران، سواحل خیلج فارس و دریای عمان مورد تاکید قرار گرفت. تدبیر شد تا ضمن مکان‌یابی 27 نقطه در نوار سواحلی فرصت ایجاد سکونتگاه‌های جدید و ایجاد فرصت توسعه منطقه ای بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد:‌این ۲۷ نقطه با مساحت ۱۰ هزار هکتار شامل ۳ نقطه در استان خوزستان، ۵ نقطه در استان بوشهر، ۱۱ نقطه در استان هرمزگان و 8 نقطه در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان این‌که در تلاشیم طی هفته‌های آینده مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان -این شهرک‌ها- را اخذ کنیم، گفت: پس از این مرحله، مطالعات مکان‌یابی و مقدمات طرح جامع آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب ‌می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای احداث شهر جدید خلیج‌فارس خبر داد و با بیان این‌که فرصت سرمایه‌گذاری در نوارساحلی جنوبی برای همه سرمایه‌گذاران وجود دارد، اضافه کرد:‌ ایجاد این شهرک‌ها فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان‌هایی که به نوار ساحلی ارتباط ندارند ایجاد می‌کند. با این‌کار در تلاشیم تا ظرفیت سرمایه‌گذاری را به استان‌های فلات مرکزی که به نوار ساحلی و اقتصاد دریا محور دسترسی ندارند، بدهیم. این موضوع برای سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها، جذابیت ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

جعفری با یادآوری این‌که کشور ۲۰ شهر جدید دارد و ۴ شهر جدید دیگر در حال ثبت شرکت و در مرحله اجرا هستند، بیان کرد: ایجاد شهرک‌های جدید مبتنی بر هویت ایرانی-اسلامی با نگاه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین، سیاست دولت سیزدهم است.

وی با اعلام این‌که نهضت شهرک‌سازی در دولت شکل گرفته است، اظهار کرد:‌ در صددیم تا ۲ سال آینده شاهد شکل‌گیری این شهرها در حوزه استقرار جمعیت باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه