English

دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرگزاری موج:

قیمت مرغ تا ده روز دیگر به تعادل می رسد / ابلاغ افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ

فرزاد طلاکش با اشاره به اینکه اجازه ابلاغ افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ داده شده است، گفت: قیمت مرغ زنده درب مرغداری ها 52 هزار تومان و برای مصرف کننده هر کیلو 73 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت مرغ تا ده روز دیگر به تعادل می رسد / ابلاغ افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به دلایل بروز حاشیه در اعلام مصوبه جدید قیمت گوشت مرغ ، گفت: در جلسه ای که هفته پیش با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود برای تعیین قیمت گوشت مرغ توافق شد، اما بعد از آن باید مصوبه به اطلاع ستاد تنظیم بازار اعلام می شد که متاسفانه کمی عجله شد و بعد از آن خبر افزایش قیمت را تکذیب کردند در شرایطی که همان موقع هم مصوب شده بود.

فرزاد طلاکش با بیان اینکه از دیروز اجازه ابلاغ افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ داده شده است، افزود: قیمت مرغ زنده درب مرغداری ها 52 هزار تومان و برای مصرف کننده هر کیلو 73 هزار تومان تعیین شده است.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 47300 تومان و برای مصرف کننده هر کیلو 56 هزار تومان در نظر گرفته شده که هر عدد تخم مرغ می شود 3750 تومان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

پشت پرده گرانی مرغ در بازار چیست؟ / واردات مرغ با قیمت 2.2 دلار از ترکیه

احتمال گرانی یا کمبود تخم مرغ در نیمه دوم 1402

دلایل افزایش عرضه مرغ یخی نزدیک شدن تاریخ انقضای آن بود / گرانی گوشت قرمز به دلیل صادرات غیررسمی

 

او درباره دلایل نوسان قیمت گوشت مرغ در چند وقت اخیر اظهار کرد: نوسان قیمت محصولات براساس عرضه و تقاضا اتفاق می افتد و وقتی امروز تصمیم گرفته شود عرضه در بازار افزایش یابد حدود 42 روز زمان نیاز دارد، به همین دلیل بعد از مدتی مشکل چند وقت اخیر بازار برطرف می شود. در واقع آثار کاهش جوجه ریزی در بهمن و اسفند اتفاق افتاده و قیمت مرغ یک نوسان پیدا کرده است و براساس جوجه ریزی هم که در فروردین انجام شده و در اردیبهشت ماه هم تکرار می شود قیمت مرغ به تعادل می رسد.

او با اشاره به اینکه افزایش جوجه ریزی منجر می شود که بازار گوشت مرغ تنظیم شود، تصریح کرد: از تا ده روز آینده قیمت های بالای مرغ و کمبود گوشت مرغ را نخواهیم داشت.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران گفت: یکی از دلایل تشکیل صف برای خرید گوشت مرغ سوء مدیریت است، زیرا وقتی گوشت مرغ گرم در بازار 85 هزار تومان است و گوشت یخ زده کیلویی 45 هزار تومان عرضه می شود صف تشکیل می شود و از طرف دیگر ما مطمئن نیستیم که مرغ 45 هزار تومانی به مردم مستحق رسیده باشد و متاسفانه از این عرضه ها بیشتر سوداگران استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه