English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افزایش کارایی سرویس‌های اپراتورهای تلفن همراه با‌ هوش مصنوعی

اپراتورها هوشمندسازی را در دستور کار قرار داده اند، زیرا علاوه بر اینکه از هدر رفت منابع جلوگیری می کند بلکه به دلیل تجزیه و تحلیل داده های شبکه زمینه ایجاد ارتباط موثر و ارائه بهینه به مشترکان را فراهم می‌آورد.

افزایش کارایی سرویس‌های اپراتورهای تلفن همراه با‌ هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در سال های اخیر هوشمندسازی جزیی از توسعه صنعتی کشورها قرار گرفته و بسیاری از شرکت های دنیا به این سمت حرکت کرده اند تا بر مبنای ارتقای سطح فناوری، اطلاعات دقیق‌تری را از مشتریان دریافت کنند و بر اساس همان خدمات خود را مورد بازنگری قرار دهند؛ از این رو برخی شرکت های فناور ایرانی هم به این مقوله توجه کرده اند.

برای نمونه اپراتور اول تلفن همراه در نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان جاری امکان تخصیص اعتبار دیجیتال به مشترکان خود را از طریق فناوری هوش مصنوعی فراهم کرد و مشترکان هم از اعتبار سرویس‌های دیجیتال به صورت تصادفی و مبتنی بر پلتفرم بهره مند شدند.

نقشی که هوش مصنوعی از مدت ها پیش در روند فعالیت های دیجیتال این اپراتور برعهده دارد، تحلیل رفتار مشترکان و ارائه پیشنهادات درخور و به تناسب نیاز هر مشترک است.

در واقع، بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در سند حکمرانی ارتباطات به یک ضرورت تبدیل شده تا بر بستر آن، اپراتورهای تلفن همراه اقدام به پیاده سازی و توسعه پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی خود کنند. چرا که استفاده از هوش مصنوعی نقش مهمی در موفقیت اپراتورهای تلفن همراه ایفا می کند و آنها را قادر می سازد خدمات بهتری ارائه دهند و رضایت مشتری را بهبود بخشند تا رقابت در این بخش افزایش یابد. 

نقش هوشمندسازی تنها محدود به خدمات شرکت ها نیست، بلکه اثرات آن در جامعه هم نمایان است، زیرا علاوه بر بهبود توانایی های حل مسئله و افزایش خلاقیت، به افزایش مهارت ها و موفقیت ها کمک می کند. از این رو دولت ابتدا باید در توسعه دیجیتالی شدن و خدمات اپراتورهای ارتباطی کمک کند تا از این طریق تقویت زیرساخت ها را فراهم کند.  

در حال حاضر هوشمندسازی مبتنی بر هوش مصنوعی یک ترند جهانی است و اگر بخواهیم از انقلاب صنعتی چهارم و نسخه‌های بعدی آن عقب نمانیم باید این روند توسعه فناوری را طی کنیم، از این رو می توان در حوزه ارتباطی ادعا کرد هوش مصنوعی فرصت های خوبی برای اپراتورها فراهم می‌آورد تا با استقرار راهکارهای مبتنی بر فناوری و هوشمندسازی فرآیندهای عملیاتی و داخلی شرکت، از هدررفت منابع جلوگیری کنند و از طرف دیگر در بخش خدمات با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی در مورد رفتار و ترجیحات مشترکان اطلاعات جدیدی بدست بیاورند.

همچنین یکی دیگر از مزیت های هوشمندسازی در حوزه ارتباطی این است که با تجزیه و تحلیل داده هایی مانند سوابق تماس، پیام های متنی و الگوهای استفاده از برنامه، کمپین های بازاریابی هدفمند و ... شرکت ها خدمات خود را برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتریان خود تنظیم می کنند. 

 در دنیا اپراتورهای تلفن همراه اغلب از اشکال مختلف هوش مصنوعی برای بهبود خدمات و تجربه مشتری خود استفاده می‌کنند. برای نمونه از هوش مصنوعی (AI) برای تجزیه و تحلیل داده های ترافیک شبکه در زمان واقعی، شناسایی الگوها و ناهنجاری ها و بهینه‌سازی عملکرد شبکه، برای افزایش قابلیت های پشتیبانی مشتری خود استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه