English

کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور افتتاح شد

اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور با عنوان امیدی‌نو با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری امروز افتتاح شد.

کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور همزمان با اختتامیه اولین جشنواره جهش هوشمندسازی کشور افتتاح شد.

در کشور ۹ کارخانه نوآوری مشغول فعالیت هستند که این کارخانه به نوعی دهمین کارخانه و به لحاظ تخصصی اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور و اولین کارخانه با حمایت یک مجموعه بانکی در کشور است.

هدف از تشکیل این کارخانه نوآوری، توسعه و استقرار نهادهای زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها، مهارت افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی و پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

ایجاد نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ، ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق از دیگر اهداف راه اندازی این کارخانه است.

سبد فناوری کارخانه به لحاظ فعالیت در حوزه‌های ۷ گانه است که شامل فین‌تک، انرژی، معدن، حمل ونقل، سلامت، کالاهای اساسی و کشاورزی (امنیت غذایی) می‌شود.

فرآیند احداث و تجهیز کارخانه از نیمه مرداد آغاز شده و در کمترین زمان ممکن طی ۴۰ روز کاری و فرایند پذیرش طی یک و نیم ماه انجام شده است.

تاکنون یک شتابدهنده در حوزه هوشمندسازی، ۴ شرکت دانش‌بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه‌ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی و نماینده فن‌بازار پارک فناوری پردیس در کارخانه مستقر شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه