English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

هجوم مردم برای خرید دلار از صرافی ها / مردم وعده دولت برای ارز را باور نکردند

دولت با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی، فروش ارز با کارت ملی را متوقف کرد و حالا مردم برای خرید ارز به صرافی ها هجوم بردند و معتقدند ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی جوابگوی نیاز آنها نیست.

هجوم مردم برای خرید دلار از صرافی ها / مردم وعده دولت برای ارز را باور نکردند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس کل بانک مرکزی پس از اینکه در توییتی اعلام کرد که مرکز مبادله طلا و ارز ایران رسما آغاز به کار می‌کند، بسیاری منتظر این بودند که قیمت ارز در بازار حداقل یک نوسان رو به پایین داشته باشد، زیرا در این مرکز مبادله ارزی قرار شده که صنایع صادرکننده ارز خود را به صورت رقابتی عرصه کنند و این به معنای افزایش عرضه دلار در بازار است، در همین راستا بانک مرکزی فروش ارز از طریق کارت ملی را متوقف کرد تا مردم بتوانند نیاز خود را از طریق صرافی های بانکی تامین کنند که از طریق سامانه ارز را می خرند و دیگر صرافی های  دولتی ارزی به مردم تخصیص نمی دهند. 

این اتفاقات جدید در سیاست گذاری ارزی باعث شد تا تغییرات قیمت ارز در میدان فردوسی مورد توجه قرار بگیرد، از این رو خبرنگار خبرگزاری موج در گزارشی از میدان فردوسی به تغییرات بازار پرداخت است.

 

بیشتر بخوانید:

تصویر منفی از اقتصاد باعث هراس مردم خواهد شد/ هفته آینده ۳۰۰ هزار ربع سکه عرضه می‌شود

دولت چشم داشتی به گرانی دلار ندارد / کالاهای اساسی مردم با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تامین می شود

جزئیات جدید از بسته بانک مرکزی برای دلار

قیمت ارز در بازار آزاد تهران ۲ اسفند ۱۴۰۱ / قیمت دلار مشخص شد

قیمت طلا و سکه امروز ۲ اسفند ۱۴۰۱ مشخص شد

معاملات دلال ها زیر سایه صرافی ها / آیا التهاب دلار می خوابد؟

دلار در بازار فروشنده ندارد/ احتمال ادامه رشد قیمت دلار

اینفوگرافیک/ چگونه فقط با کارت ملی 5000 یورو بخریم؟

پیش بینی قیمت انس طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو / انس جهانی در روند صعودی

سکه همچنان در اوج

 

بازار ارز چه خبر است؟

روز سه شنبه با وجود اینکه فعالیت رسمی مرکز دلار و طلا آغاز شد اما قیمت دلار در بازار تغییر چندانی نداشت و هرچند در ابتدای روز دلار به ۴۹ هزار تومان رسید از ظهر دوباره به بالای ۵۰ هزار تومان رسید. نکته جالب توجه در میدان فردوسی این بود که بار دیگر تقاضا برای خرید دلار از دلال ها افزایش پیدا کرده بود.

آقای صفری یکی از افرادی که به دنبال خرید ارز بود به خبرنگار خبرگزاری موج درباره علت خرید ارز با وجود اینکه دولت اعلام کرده که قیمت ارز کاهش می یابد، گفت: قیمت آن بالا می رود، چون اعلام کرده که دیگر فروش ارز توسط صرافی ها به کد ملی ممنوع است و وقتی ارز ندارد چطور ممکن است قیمت آن کاهش پیدا کند؟

طبق تصمیم جدید بانک مرکزی؛ برای مسافرت های زمینی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی ۵۰۰ یورو ارز اختصاص داده خواهد شد و این مسأله روی بازار تاثیر گذار است. یک خانم جوان که به دنبال خرید ارز از میدان فردوسی بود، گفت: من از صبح به دنبال خرید دلار هستم چون به آن نیاز دارم اما صرافی ها می گویند فروش دلار با کارت ملی متوقف شده است، حالا من چگونه ارزی که برای سفر نیاز دارم را بخرم؟ به طور قطع ۵۰۰ یورو برای مسافرت کافی نیست و همه ی مردم برای تامین آن مجبور هستند به صورت آزاد ارز بخرند و همین مسأله باعث افزایش تقاضا برای ارز خواهد شد و قیمت ها بالا می رود.

 

هجوم مردم برای خرید دلار

در هفته‌های اخیر نرخ ارز نوسان شدید را ثبت کرده و به رکورد تاریخی ۵۰ هزار تومان رسیده است و تا زمانی که عرضه افزایش پیدا نکند نمی توانیم انتظار کاهش قیمت ارز داشته باشیم.

مدیر یکی از صرافی ها درباره وضعیت بازار به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: از ابتدای صبح تقاضا برای دلار زیاد شده و همه نگران این هستند که مبادا فروش دلار متوقف شود و در بازار آزاد هم گران شود، اما به نظر نمی رسد که قیمت ارز بیشتر از این گران شود‌.

طبق سیاست بانک مرکزی مردم برای دریافت ارز نباید به کارگزاری های ملی مراجعه کنند بلکه باید به کارگزاری‌هایی که بانک مرکزی معرفی می‌کند مراجعه کنند و در زمان مشخصی ارز خود را دریافت می‌کنند. این به معنای محدودیت های جدید در بازار ارز است و احتمالا دولت با سرکوب تقاضا و افزایش ارز از طریق صنایع به دنبال این است که قیمت ها را تعدیل کند.

براساس این گزارش، قیمت ارز در محدوده ی ۵۰ هزار تومان افزایش عرضه خواهد داشت و در مقابل تقاضا هم کنترل خواهد شد و اگر توافقات صنایع برای فروش ارز حاصل شود قیمت ارز در مرحله نخست می تواند تا ۴۴ و بعد از آن تا ۳۸ هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

البته یکی از فروشندگان دلار در میدان فردوسی ضمن رد این ادعا گفت: الان قیمت ارز ۵۰ هزار تومان است و سال آینده به سمت ۶۰ هزار تومان می روند و اواخر سال آینده تا ۷۵ هزار تومان هم می رود و اگر دولت ادعا می کند که قرار است قیمت ها را کاهش دهد چرا فروش ارز با کارت ملی را متوقف کرد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه