English

وزیر صنایع زیمباوه:

آماده همکاری برای تولید خودرو هستیم

وزیر صنایع زیمباوه گفت: آماده همکاری با ایران در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، تولید خودرو، تولید تنباکو و به طور کلی توسعه همکاری های صنعتی و معدنی هستیم.

آماده همکاری برای تولید خودرو هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، هوی سی‌اینسزا وزیر صنایع و تجارت زیمباوه در دیدار با سید رضا فاطمی امین وزیر صمت کشورمان، با بیان اینکه از زمان استقلال زیمباوه روابط بسیار تاریخی دیرینه‌ای با ایران داشته‌ایم، اظهار کرد: دولت جدید زیمباوه از چهار سال پیش آغاز به کار کرده است لذا در دوره دوم جمهوریت قرار داریم و آماده‌ایم تا شرایط خود را تقویت کنیم. همچنین با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد می‌توانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم.

وی گفت: رئیس‌جمهور زیمباوه اعلام کرده که باید در زمینه مسائل بین‌المللی دوباره روابط‌مان را برقرار کنیم و مخصوصاً در مورد ایران آماده اتحاد جدید و تقویت روابط تجاری هستیم.

سی‌اینسزا تصریح کرد: زیمباوه هیچگونه محدودیتی برای فعالیت در زمینه معادن، داروسازی و فناوری اطلاعات ندارد و با توجه به دستور اکید رئیس‌جمهور زیمباوه می‌توانیم در هر سطحی روابط با ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روابط می‌تواند در زمینه کشاورزی نیز باشد، گفت: در زمینه فرآوری مواد غذایی زیمباوه بسیار فعال است و علاقه‌مند هستیم که تکنولوژی تبدیل گوجه‌فرنگی به رب گوجه‌فرنگی را به زیمباوه انتقال دهیم.

وزیر صنایع و تجارت زیمباوه افزود: در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به برخورداری از انرژی خورشیدی نیز می‌توانیم با ایران همکاری مشترک اقتصادی داشته باشیم.

سی‌اینسزا افزود: ما در دولت‌های گذشته برنامه‌ای برای همکاری توسعه صنعتی میان دو کشور داشتیم که خوب پیش نرفت اما در دولت جدید قرار داریم و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های صنعتی میان دو کشور هستیم.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از یکی از شرکت‌های خودروسازی، اظهار کرد: در زمینه همکاری تولید خودرو نیز می‌توانیم روابط خوبی با ایران داشته باشیم. همچنین مذاکراتی بین شرکت ایرانی و زیمباوه برای تولید تنباکو انجام شده است.

سی‌اینسزا اظهار کرد: ما در زمینه همکاری‌های دو کشور هم‌افزایی داریم و در مورد تدوین نقشه راه نیز می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم‌.

وی تصریح کرد: اعتراف می‌کنم در مورد صنایع ایران اطلاع کافی نداشتم و در سه روز گذشته که در ایران بودم در کنگره زنان تأثیرگذار شرکت کردم و اطلاعاتی را در حوزه‌های مختلف کسب کردم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه