English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج خبر داد؛

نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه ارائه تسهیلات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه ارائه تسهیلات مورد نظر در موضوع رشد و جوانی جمعیت بسیار شدید است، بانک ها مکلف هستند ماهانه گزارش عملکرد این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه  ارائه تسهیلات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در خصوص خودداری بانک ها از پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بیان کرد: کمیسیون اقتصادی با رویکرد تسهیل در دریافت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری جوانان، اقدام به  اصلاح قانون جوانی جمعیت کرده است.

شهباز حسن پور در ادامه افزود: یکی از نکاتی که در این اصلاحات مورد توجه واقع شده رفع موانع و ممنوعیت ها برای دریافت تسهیلات، است؛ ممنوعیت هایی که به موجب سایر قوانین وضع شده است.

نماینده ی مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی، بسیاری از زوج‌های جوان و به ویژه سربازان غایب، به دلیل مشکلات مختلف مانند اشتغال و.... برای شروع زندگی و تشکیل خانواده نیازمند حمایت و دریافت تسهیلات هستند.

وی در خصوص عملکرد بانک ها در این حوزه نیز عنوان کرد: نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه  ارائه تسهیلات مورد نظر در موضوع رشد و جوانی جمعیت بسیار شدید است، بانک ها مکلف هستند ماهانه گزارش عملکرد این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

حسن پور در خصوص بحران پیری جمعیت در کشور نیز اظهار داشت: متاسفانه میانگین سنی در کشور به 35 سال و نرخ سالمندی نیز به رقم 10.5 رسیده است، براساس آمار ارائه شده اگر با همین روند ادامه دهیم تا  20سال آینده بیش از 30 درصد جمعیت کشور پیر و سالمند خواهند بود.

نماینده ی مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: رشد و جوانی جمعیت کشور و فرزند آوری سبب پیشرفت جامعه و تحقق منافع ملی می شود، زیرا موضوع جوانی جمعیت بر مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور اثر گذار است همچنین هرچه کشور از جمعیت پویا و جوان برخوردار باشد سطح دفاعی و امنیتی آن نیز افزایش  می یابد.

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای اعطای وام فرزندآوری

درخواست کارت پایان خدمت برای وام فرزندآوری خلاف سیاست جمعیتی است

تسهیل و افزایش وام ازدواج مانع پیری جمعیت می شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه