English

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در گفتگو با خبرگزاری موج:

نظارت بانک مرکزی بر بانک ها افزایش یابد/ بانک ها در ارائه خدمات رقابت کنند نه سود بانکی

غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه افزایش نرخ بهره منجر می شود که بین درآمدها و هزینه بانک ها شکاف به وجود بیاید، گفت: نظارت بر بانک ها باید توسط بانک مرکزی افزایش یابد تا رقابت بانک ها در مسیر ارائه خدمات بانکی به مردم باشد.

نظارت بانک مرکزی بر بانک ها افزایش یابد/ بانک ها در ارائه خدمات رقابت کنند نه سود بانکی

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، ضمن اشاره به اینکه بنگاه داری بانک ها باید کاهش یابد و برنامه آن‌ها باید در بخش رقابت در ارائه خدمات به مردم باشد، اظهار کرد: سیاست افزایش نرخ بهره و رقابت بانک ها در این بخش نمی تواند به اقتصاد مولد کشور کمک کند.

غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه افزایش نرخ بهره منجر می شود که بین درآمدها و هزینه بانک ها شکاف به وجود بیاید، افزود: در حال حاضر خلق پول اتفاق افتاده و قدرت خرید افراد حقوق بگیر به شدت کاهش یافته است، از این رو سیاست های دولت باید در راستای توقف رشد نقدینگی در اقتصاد باشد.

او با تاکید بر اینکه نظارت بر بانک ها باید توسط بانک مرکزی افزایش یابد، اظهار کرد: در صورتی که نقدینگی کنترل شود و از طرف دیگر بانک ها در مسیر ارائه خدمات بانکی هدایت شوند قطعا رضایت مردم هم بیشتر جلب می شود.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بیشتر نقدینگی جامعه در اختیار سیستم بانکی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی نرخ سپرده گذاری در بانک ها توسط شورای پول و اعتبار کنترل شده و این مساله می تواند در هدایت نقدینگی به بخش های مولد موثر باشد، اما در مقطع کنونی نباید بار دیگر جذابیت در سپرده گذاری ایجاد شود و این مساله روی انتقال نقدینگی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در هفته های اخیر بعد از موضوع گیری رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نرخ سود بانکی در برخی کشورهای خارجی، این استدلال به وجود آمده که ایران هم به دنبال افزایش نرخ سود بانکی تا 23 درصد است، با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که مقایسه نرخ سود بانکی ایران با کشورهای توسعه یافته منطقی نیست، زیرا در شرایط کنونی اقتصاد مولد ایران زیر فشار است و از طرف دیگر سرمایه گذاری در ایران به حداقل ممکن رسیده و هدایت نقدینگی به بانک ها می تواند آسیب به این بخش را بیشتر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه