English

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا:

رشد نقدینگی برای دولت‌ها یک آفت محسوب می‌شود/ بزرگترین جنگ امروز در جهان بحران غذا است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی مقام معظم رهبری با بیان اینکه رشد نقدینگی برای دولت‌ها یک آفت محسوب می‌شود، تصریح کرد: رشد نقدینگی منجر به افزایش تورم در کشور می‌شود ولی این امر مورد توجه دولت گذشته قرار نگرفت.

رشد نقدینگی برای دولت‌ها یک آفت محسوب می‌شود/ بزرگترین جنگ امروز در جهان بحران غذا است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی در مراسم هفته دولت در مصلی امام خمینی (ره) رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: هفته دولت فرصت و زمینه‌ای برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولتمردان است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به بیان شاخصه‌های دولت در طراز انقلاب اسلامی افزود: شاخصه‌های دولت در طراز انقلاب اسلامی باید برای مردم بیان شود تا از این طریق بتوان عملکرد دولت‌های گذشته را بررسی کرد. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دولت سیزدهم تمامی شاخصه‌هایی دولت کریمه و انقلابی را دارا است، تصریح کرد: دولت با اقدامات جهادی خود در حال انجام اموری است که دولت یازدهم و دوازدهم در انجام آن خودداری کرده بود که نمونه بارز آن  افتتاح پروژه‌های عمرانی می‌باشد. 

وی یکی از اهداف استکبار را تشکیل ناتوی فرهنگی در کشورهای اروپایی و خاورمیانه دانست و بیان کرد: استکبار جهانی و آمریکا شروع به تشکیل ناتو فرهنگی و جنگ ترکیبی کرده‌اند تا از این طریق بتوانند بر نظام جمهوری اسلامی نفوذ کرده و بر روی نسل جدید تاثیر بگذارند. 

گرامی داشت هفته دولت

 رئیس دفتر عقیدتی سیاسی مقام معظم رهبری گفت: استکبار ۷۰ سال جنگ را به غرب آسیا منتقل کردند که به امت اسلامی خسارات زیادی وارد کرد ولی به لطف خدا جنگ به زادگاه اصلی خودش یعنی اروپا برگشته است. 

سعیدی با اشاره به افزایش تورم بین‌الملل در کشورهای اروپایی گفت: در جهان بین‌الملل تورم شدیدی حاکم است که منجر به افزایش قیمت گاز و انرژی در برخی کشورها از جمله آلمان شده است. 

وی برشمرد و افزود: جهان با یک بحران غذا مواجه است و احتمال قحطی در برخی از کشورهای آفریقایی وجود دارد. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی مقام معظم رهبری با اشاره به وجود تورم بالای ۵۰ درصد در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بیان کرد: دولت سیزدهم در شرایطی کشور  را در دست گرفت که تورم در کشور بالای ۵۰ درصد بوده ولی اکنون و پس از عدم استقراض از بانک مرکزی تورم به زیر ۴۲ درصد رسیده است. 

سعیدی با بیان اینکه رشد نقدینگی برای دولت‌ها یک آفت محسوب می‌شود، تصریح کرد: رشد نقدینگی منجر به افزایش تورم در کشور می‌شود ولی این امر مورد توجه دولت گذشته قرار نگرفت زیرا دولت سیزدهم کشور را با رشد نقدینگی چهار هزار میلیارد تومانی در دست گرفت که حتی در تامین کالاهای اساسی هم مشکل داشته است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقدام مهم دولت در اصلاح یارانه و حذف ارز ترجیحی گفت: اصلاح ارز ترجیحی بهترین اقدام دولت بوده زیرا انجام این مهم یک کار سنگین برای اصلاح امور اقتصادی و در جهت پیشرفت کشور بوده که در دراز مدت منجر به کاهش بسیاری از مشکلات می‌شود. 

به گفته رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار برای تامین تعدادی کالاهای ارز در نظر گرفته شده بود که چیزی عاید مردم نشد و بعضا کالاها به کشورهای دیگر قاچاق می‌شد و اگر امسال هم دولت ارز ترجیحی را حذف نمی‌کرد باید ۲۴ میلیارد دلار هزینه می‌کرد که بخشی از این مبالغ از بین می‌رفت. 

سعیدی استقراض از بانک مرکزی را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی در کشور دانست و افزود: تامین هزینه‌های جاری کشور بدون استقراض از بانک مرکزی بسیار سخت بوده ولی دولت سیزدهم آن را اجرایی کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در هر سطوحی یکی از اهداف امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور فساد بوده ولی دولت با تشکیل گشت ارشاد مدیران با مدیران خاطی برخورد کرده و این روند کماکان در کشور ادامه‌دار است. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی مقام معظم رهبری با اشاره به نقش سفرهای استانی رئیس جمهور در ایجاد آرامش در جامعه بیان کرد: سفرهای استانی مهمترین اقدام دولت مردمی است زیرا مردم با انجام اینکار حس می‌کنند که دولت در کنار آنان برای حل مشکلات است.

سعیدی با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم افزود: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم روکردن به غرب و پشت کردن به شرق بود که یک کار بسیار خطرناک است که در این خصوص حتی مقام معظم رهبری بارها به دولت گذشته تذکر دادند. 

گرامی داشت هفته دولت

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ارتباط سازنده با تمامی کشوهای جهان از جمله کشورهای شرق و حاشیه دریای خزر است، گفت: دولت سیزدهم با تغییر سیاست دیپلماسی با همه دولت‌ها از جمله کشورهای شرقی به مانند روسیه و چین ارتباط گرفت که نتیجه آن عضویت جمهوری اسلامی در اتحادیه شانگهای می‌باشد. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، مهمترین تفاوت دولت سیزدهم با دولت قبل را گره نزدن اقتصاد به مذاکرات برجام دانست و تصریح کرد: ارتباط میان روسیه، ایران و چین برای آمریکا یک تهدید است ولی دولت گذشته تنها راه برای حل مشکلات کشور را توافق با آمریکا می‌دانست که منجر به ایجاد خسارت به کشور شد، هر چند معتقدیم ساختار برجام دارای مشکلاتی است که دولت باید  به آن توجه کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه