English

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

وزارت جهاد کشاورزی به تنظیم بازار مرغ عمل نکرده است

فرزاد طلاکش گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر خلاف قول خود برای تنظیم بازار مرغ عمل نکرده است، زیرا نمی توانیم مصوبه ای درباره تنظیم بازار کشاورزی پیدا می کنیم که قیمت مرغ درب مرغداری و خرده فروشی در آن اعلام شده باشد.

وزارت جهاد کشاورزی به تنظیم بازار مرغ عمل نکرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مرغ خوب نیست، گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر خلاف قول خود برای تنظیم بازار مرغ عمل نکرده است، گفت: نمی توانیم مصوبه ای درباره تنظیم بازار کشاورزی پیدا می کنیم که قیمت مرغ درب مرغداری و خرده فروشی در آن اعلام شده باشد و در واقع قیمت کنونی یک توافق بین اتحادیه مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار با وزارتخانه بوده که برای ابتدای دوره ای گذار تعیین شد و قرار بوده وزارت جهاد کشاوری بعد درباره قیمت ها تجدید نظر کند.

فرزاد طلاکش با بیان اینکه خدمات تسهیلاتی که قرار بود توسط بانک کشاورزی به مرغدارها بدهند اجرا نشده است، افزود: امسال تسهیلات چندانی به مرغدارها ندادند، به عبارت دیگر اگر هر عددی که برای اعطای تسهیلات به مرغدارها گفته بودند دقیقا نصف آن را به مرغدارها دادند و حتی برخی از مرغداری ها نتوانستند شرایط تسهیلات را کسب کنند زیرا شرایط و بروکراسی پیچیده برای پرداخت تسهیلات اعلام کرده بودند.

او با بیان اینکه مرغ گوشتی و تخم گذار در 4 ماهه گذاشته وارد زیان شده است، تصریح کرد: قیمت تمام شده برای تخم مرغ بدون سود هر کیلو 46 هزار تومان است و نخستین توافقی که با مرغ داران تخم گذار اعلام شد قرار بود هرکیلو 43 هزار تومان به عنوان نرخ مصوب اعلام شود، اما در آن زمان قیمت هر کیلو را 35 هزار تومان اعلام کردند، هرچند در اوایل کار مردم هم مرغ و تخم مرغ زیاد نمی خریدند، از طرف دیگر قیمت دارو، حمل و نقل، خوراک و ... به شدت بالا رفته است.

بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته سوم شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است ضمن اینکه قیمت مرغ در این هفته کمی افزایش داشته. بر این اساس قیمت مرغ در برخی از نقاط تهران از ۶۰ هزار تومان عبور کرده این در حالی است که هفته گذشته قیمت این کالا ۴۸ هزار تومان در هر کیلوگرم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه