English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

چالش های وزیر جدید جهاد برای ساماندهی بازار مرغ

در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده برای تامین نهاده ها مشکلی وجود ندارد، اما بسیاری از فعالان بازار چالش کنونی بازار را وضهیت توزیع نهاده ها، گرانی جوجه یک روزه و مشکل عرضه مرغ می دانند.

چالش های وزیر  جدید جهاد برای ساماندهی بازار مرغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه تیتر امشب اعلام کرد«  با استفاده از ظرفیت‎ باسکول‎ های دیجیتال و پرنده‎ شمار می‎توان فهمید که مرغِ کسی که نهاده گرفته به کشتارگاه رفته است. از این رو با توجه به ظرفیت ‎های هوشمند نابسامانی ‎های توزیع مرغ را کنترل می‎ کنیم. از طرف دیگر باید بر اساس تجارب گذشته تولید داخل را تقویت کنیم و البته به خودکفایی صد در صد نمی‌رسیم. بهترین شرایط این است که دست کم نیمی از نیازمان را در داخل کشور تولید کنیم. همچنین با وزارت صمت نیز در تلاشیم تا نابسمانی در توزیع نیز رفع شود»

وزیر دولت مردمی سیزدهم وعده داده است که تامین نهاده های دامی و چگونگی توزیع مرغ برای تثبیت قیمت مرغ در بازار را اجرایی خواهند کرد، این مساله پس از آن اتفاق افتاد که در هفته های اخیر موج جدیدی از گرانی گوشت مرغ در بازار بروز کرده است که به گفته ای مسئولان ناشی از گرانی قیمت جوجه یک روزه و مشکلات در توزیع نهاده های دائمی است.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه صنعت طیور کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت ذرت و سویا در بازار جهانی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: تورم های سالانه و دستمزد کارگر و هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرده است از طرف دیگر قیمت جوجه یک روزه به شدت بالا رفته به همین دلیل تولید مرغ با نرخ  مصوب دیگر صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل قیمت مرغ در بازار بسیار بالاتر است.

برومند چهارآیین با بیان اینکه حدود ۱۳ درصد از مرغ مورد نیاز تهران در این استان تامین می شود ، تصریح کرد: جابه جایی مرغ و عرضه ان در تهران باعث افزایش قیمت عرضه مرغ در تهران نسبت به سایر استان ها شده است.

او با تاکید بر اینکه مرغدارها خواستار تغییر و اصلاح  قیمت  هستندف اظهار کرد:  قیمت جوجه یک روزه از از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ که حدودا ۴۲۰۰ تومان بود به دوبرابر رسید که ناشی از کاهش جوجه ریزی مرغ مادر در پاییز سال گذشته بود و از آنجایی که در ماه ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه برای پرورش مرغ نیاز داریم به این میزان دست پیدا نکردیم و میزان تولید کاهش پیدا کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه صنعت طیور کشور با بیان اینکه بین ۶ تا ۷ ماه زمان برای هماهنگ کردن تولید جوجه یک روزه با نیاز کشور است، اظهار کرد: در پاییز گذشته به دلیل تحریم ها تخم مرغ اجداد به اندازه کافی وارد نشد و خیلی از پرورش دهندگان جوجه مادر ۹۹ ورشکسته شدند در آن زمان هیچکس به مشکل مرغدارها توجه نکرد.

وضعیت توزیع گوشت مرغ در کشور

به تازگی رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از ساماندهی توزیع گوشت مرغ از طریق رصد هوشمند آن خبر داده است و تاکید کرد: طبق توافقی که با سازمان تنظیم بازار شده است توزیع مرغ از زمانی که از مرغداری خارج می شود تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد به صورت هوشمند رصد خواهد شد و در این فرایند اطلاعات ثبت می شود و در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار می گیرد تا در صورتی که در چگونگی توزیع مرغ تخلفی صورت گرفته باشد اقدامات لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه