English

پشت پرده پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو در حالی اقدام به پیش فروش خودرو کرده که فروش نقدی این خودروسازی غیرفعال است و وجود محدودیت در اینترنت متقاضیان خرید خودرو را با سردرگمی روبرو کرده است.

پشت پرده پیش فروش ایران خودرو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو ماه اخیر قیمت خودرو به شدت افزایش یافته، این در حالی است که قیمت دلار تغییر چندانی نداشته و البته این افزایش قیمت خودرو مربوط به زمان قبل و بعد از سهیمه بندی بنزین بوده و این افزایش قیمت ها از طرفی مربوط به مشکلات تولید خودروسازی ها نیز هست، حال نکته ای که وجود دارد این است که چرا شرکتی مانند ایران خودرو در این شرایط محدودیت اینترنت، فروش نقدی را بسته و اقدام به پیش فروش خودرو می کند آن هم در زمانی که کمبود عرضه در بازار مشکلاتی را برای متقاضیان خودرو به وجود آورده و حال با پیش فروش در زمان محدودیت اینترنت با توجه به اینکه امکان جستجو توسط متقاضیان وجود ندارد حجم عظیمی از مردم توانایی ورود به سایت ایران خودرو را ندارند. همچنین اگر مشکل کمبود عرضه به دلیل نبود قطعات است، آیا در ماه های آینده این مشکل حل می شود که تنها پیش فروش انجام می شود؟

باید توجه داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه تعیین قیمت خودرو کمتر از 5 درصد حاشیه بازار را به خودروسازان داده است، از سوی دیگر فضاسازی های و انحصار در بازار باعث شده تا قیمت خودروهای داخلی در یک بازه زمانی دو ماه بین 10 تا 15 میلیون تومان افزایش داشته باشد که به نوعی به نفع خودروسازان نیز هست، به طوری که برای نمونه قیمت سمند ال ایکس در شهریورماه در بازار 75 میلیون تومان بوده و الان به 85 میلیون تومان و قیمت خودروی رانا ال ایکس از 77 میلیون تومان به 88 میلیون تومان رسیده است.

از آنجایی که در این مدت اقتصاد کلان کشور کمترین تغییر را داشته هیچ توجیهی برای افزایش قیمت خورو پذیرفته نیست، جز اینکه بازار با انحصار و کمبود عرضه مواجه است و در این شرایط شرکت های خودروسازی با بستن فروش نقدی خود بازار را به سمت پیش فروش ها هدایت می کنند تا از یک سو قیمت بالای اعلام شده برای پیش فروش را به قیمت ماه های آینده حواله بدهند و از سوی دیگر راهنمایی باشند برای مخاطبان به این معنا که در ماه های آینده نیز این روند تورم قیمت ها ادامه دارد و تقاضا را حفظ کنند. از طرف دیگر ایران خودرو جزئیات اطلاعات پیش فروش خودرو را روی سایت خود قرار نداده و اعلام کرده پس از ثبت نام و معرفی نمایندگی جزئیات به صورت تلفنی! از طریق نمایندگی فروش قابل دسترسی است که دلیل این عدم اطلاع رسانی دقیق برای خرید یک خودرو نامعلوم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه