English

راه اندازی سامانه‌ها عامل توقف حاملان کالای قاچاق

دومین نشست و گفت‌وگو تشکل‌های حرفه‌ای حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

راه اندازی سامانه‌ها عامل توقف حاملان کالای قاچاق

به گزارش خبرگزاری موج، دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جمعی از نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

شهرام آدم نژاد در این جلسه به اهمیت صنف حمل‌ونقل در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۱.۵ میلیون نفر در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارند و حدودا ۸ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه حمل ونقل هست.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه عملکردی حمل‌ونقل، هماهنگسازی میان بخشی مانند «حمل‌ونقل و سوخت» و «حمل‌ونقل و ارز» است.

آدم نژاد خاطرنشان کرد: اینطور به نظر می‌رسد که در حوزه هماهنگسازی و هماهنگی تشکل‌های صنفی با ماموریت‌های آن‌ها باید تمرکز بیشتری شود. وی تاکید کرد: باید نظام کنترلی بگونه ای باشد که ضمن کنترل دقیق ، مانعی برای تحرک حمل ونقل ایجاد نکند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اگرچه امکان شکل‌گیری قاچاق کالا در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و نیاز به کنترل و نظارت دقیق و جدی دارد، اما نباید روند طبیعی حمل‌ونقل در جریان تجارت مخدوش شود. 

وی در ادامه خواستار افزایش شدت برخورد با قاچاقچی و پدیده شوم قاچاق شد و گفت: وزارت راه و شهرسازی از گذشته تا امروز همواره در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستگاه‌های ذی ربط همکاری داشته است و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در این مسیر مجدد اعلام می‌دارد.

در ادامه علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: از بدو حضور مهندس آدم نژاد در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شاهد یک تحول اساسی در همفکری و تحقق برنامه‌های کلان نظام در زمینه قاچاق کالا و ارز هستیم و بی شک عملکرد ایشان ما حصل نتیجه فعالیت یکایک انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل است.

وی گفت: با برگزاری این نشست تلاش خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر روی تدوین یک مدل با هدف تبدیل نارضایتی ها به شرایط بهتر متمرکز خواهیم کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه امروز را بسیار مفید دانست و گفت: دلسوزان حمل‌ونقل همچون همیشه صریح و شفاف به بیان مشکلات و مسائل پرداختند. از این رو در ستاد چهار کمیته تخصصی حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی تشکیل می‌شود و ماحصل جلسات آن کمیته‌ها مبنای قوانین قرار خواهد گرفت.

عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیان داشت: حدود ۲۳ مورد در مطالب ارائه شده از سوی نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌ها مطرح شد که از سوی ستاد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل و رفع موانع حمل‌ونقلی از هیچ کوششی در یغ نخواهیم کرد و مشکلات به مرور برطرف خواهد شد. 

 معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بهره‌برداری کامل از سامانه‌های نظارتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: هم اکنون این سامانه‌ها بیش از ۶۰ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

هندیانی یادآور شد: با بهره‌برداری از این سامانه‌ها فقط حاملان کالای قاچاق متوقف می‌شوند و تردد بخش اعظم ناوگان باری کشور با سهولت هرچه بیشتر برقرار می‌گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه