English

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به موج

کاهش ۹ درصدی مصرف آب در اصفهان

هاشم امینی گفت: در سال جاری تاکید بر مدیریت مصرف آب باعث کاهش 9 درصدی مصرف آب در اصفهان شد و سرانه مصرف آب خانگی به 154 لیتر رسید.

کاهش 9 درصدی مصرف آب در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حاشیه نمایشگاه صنعت آب با حضور اصحاب رسانه گفت: پیش بینی سال آبی 96 و 97 مثبت بود، اما از بهمن ماه 96 با مشکل کم بارشی مواجه شدیم و در نهایت وزارت نیرو سناریوی بدبینانه ای را در دستور کار قرار داد. به عبارت دیگر وزارت نیرو بخشی از ذینفعان کشاورزی را از توزیع زاینده رود حذف کرد و برای صنعت توزیع آب زاینده رود را 40 درصد کاهش داد و بیشتر تامین آب شرب را مدنظر قرار داد.

هاشم امینی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر برنامه های مدیریت مصرف آب در استان اصفهان گفت: سرانه آب مصرفی در مصرف خانگی از 189 لیتر در سال 96 به 154 لیتر در سال 97 رسانده ایم و به دنبال کاهش تا 130 لیتر هستیم، از طرف دیگر 20 درصد تخصیص آب کاهش یافت و 9 درصد در کاهش مصرف آب در تابستان موثر بود. بر همین مبنا توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در دستور کار قرارداده ایم که متاسفانه مردم استقبال نکردند، این در حالی است که نصب لوازم کاهنده ضمن اینکه در ذخایر آب کشور موثر است باعث می شود مردم هزینه کمتری پرداخت کنند.

او با اشاره به شرایط اقلیم کشور گفت: جمعیت متراکم و وجود صنایع متعدد باعث بروز مشکلات آب در کشور شده و کشاورزان چندسالی است به دلیل کمبود آب از فعالیت باز مانده اند.

او با تاکید بر تغییر برنامه های آبی از بهمن 96 افزود: کمیته سازگاری با کم آبی در استان اصفهان با حضور استانداری به صورت مرتب برگزار شد تا بتوانیم مشکلات آب شرب 4 میلیون جمعیت تامین شود، زیرا در این استان سفره های آب زیرزمینی وجود ندارد، به همین دلیل به مدیریت مصرف آب سوق پیدا کردیم.

هاشمی با اشاره به تاثیر اقدامات فرهنگی برای مقابله با بحران آب استان گفت: همکاری های که رسانه ها و آموزش و پرورش در زمینه مدیریت مصرف آب انجام داده اند نقش موثری در کاهش مصرف داشت، تا جایی که هیچگونه اعتراض و قطعی آب در استان اصفهان نداشته ایم، زیرا ما برای بهینه سازی را در طول سال اجرا کردیم و تنها به تیرماه محدود نشدیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه