English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

شائبه کارشکنی در انتخابات اتحادیه کشوری آسانسور/ قیمت آسانسور در سال ۹۷ دو نیم برابر شد

صبح امروز نخستین انتخابات کشوری اتحادیه آسانسور به دلیل به حد نصاب نرسیدن لغو شد و به 20 روز آینده موکول شد، در این انتخبات باید 612 نفر شرکت می کنند که در کل کشور تنها 467 شرکت کردند، خبرها حاکی از آن است که برخی تشکل های همگن به دلیل کارشکنی مانع حضور اعضا در انتخابات شده اند.

شائبه کارشکنی در انتخابات اتحادیه کشوری آسانسور/ قیمت آسانسور در سال 97 دو نیم برابر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزای موج، در صنف آسانسور علاوه برسندیکا، انجمن و اتحادیه آسانسور و قطعات همگن وجود داشت و از گذشته نیز اختلافات زیادی بین این تشکل ها وجود داشت. عباس ابریشمی نایب رییس سندیکای آسانسور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از سال 89 تاکنون پیگیر برگزاری این انتخابات بوده ایم گفت: تاکنون پنج بار فراخوان شناسایی کاندیداهای هیات مدیره صورت گرفته و در این دوره به برگزاری انتخابات منجر شد.

در حین برگزاری انتخابات رییس امور تشکل ها ی مرکز اصناف و بازرگانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1981 نفر در انتخابات اتحادیه کشوری به عنوان شرکت کننده می توانند رای بدهند گفت: باید 612 نفر در انتخابات شرکت کنند تا به عنوان یک سوم آرا به انتخابات مشروعیت بدهند و اگر کمتر از این تعداد شرکت کنند انتخابات لغو می شود.

گل گواهی با بیان اینکه اعضا می توانند به 7 نفر هیات رییسه و یک بازرس رای دهند افزود: در صورتی که تعداد شرکت کننده ها به حد نصاب نرسد در 20 روز آینده بار دیگر این انتخابات برگزار خواهد شد.

عباس ابریشمی با اشاره به مشکلات صنعت آسانسور گفت: بالابرها را نباید به عنوان آسانسور شناخت زیرا برای حمل بار استفاده می شود، باید توجه داشت که امسال صنعت آسانسور همان رویکرد سال های گذشته را داشته است و حتی مطابق سال های گذشته 70 میلیون دلار واردات قطعات و ... را داشته است، اما امسال نسبت به سال های گذشته با این مشکل مواجه شدیم که برخی واردکننده ها توانسته اند ارز 4200 تومانی در صنف آسانسور دریافت کنند، این در حالی است که سندیکای آسانسور مطلع نیست و پس از چند بار نامه نگاری با بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت متاسفانه لیست دریافت کنندگان ارز دولتی منتشر نشد. از طرف دیگر کالاهای که از این سیستم وارد بازار شد با نرخ آزاد به مصرف کننده ها فروخته شد و همین مسئله باعث شد قیمت تمام شده آسانسور تا 2.5 برابر افزایش یابد.

او با تاکید بر اینکه امروز صنعت آسانسور از ارز بازار ثانویه استفاده می کند تصریح کرد: این افزایش قیمت متاسفانه باعث کاهش تقاضا برای این محصولات شده است.

شرکت های پیمانکار آسیب دیده اند

هیات رییسه سندیکای آسانسور با بیان اینکه افزایش قیمت در تمام محصولات در کشور رخ داده است به خبرنگار موج گفت: بارها با وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نگاری کرده ایم که برای تصمیم گیری در این حوزه با تشکل ها هماهنگ کنند تا فشار بر بازار کاهش یابد. این فضا باعث شده برخی پیمانکارها که اعتباری کار می کردند در شرایطی به تعهدات خود عمل کنند که آسانسور طرف قرارداد را با ارز 4200 تومانی تامین کرده اند، اما بعد برای تسویه همان قرارداد آسانسور از ارز آزاد استفاده کنند، زیرا ما با شرکت های از ایتالیا و آلمان کار می کنیم.

فرید کوروس با بیان اینکه 80 درصد واردات تجهیزات آسانسور کاهش یافته است، افزود: در سال بین 25 تا 30 هزار دستگاه آسانسور در کشور نصب می شود، اما در شرایط کنونی واردات قطعات مربوط به آسانسور تا 80 درصد کاهش یافته زیرا تقاضای خرید مسکن نیز کاهش یافته است و امروز انبار قطعات آسانسور نیز خالی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه