English

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج

پیش بینی قیمت طلا/چرا بازار طلا فروشی ها راکد است؟

قیمت طلا در بازار طلای تهران همپای دلار دقیقه ای بالا می رود و همین مسئله باعث شده خرید طلای مصرفی مردم تقریبا به صفر برسد، اما در صرافی ها بازار خرید و فروش سکه ادامه دارد، از این رو به نظر می رسد هزینه اجرت طلا باعث توقف خرید طلای مصرفی مردم شده است.

پیش بینی قیمت طلا/چرا بازار طلا فروشی ها راکد است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز بازار سکه و ارز وارد شوک قیمتی جدید شده به طوری که هر سکه امامی طلا 4 میلیون و 650 هزار تومان رسید، در حالی که ظهر امروز قیمت هر سکه امامی طلا 4 میلیون و 500 هزار تومان بود. احتمال می رود این شوک قیمتی ناشی از سفر رییس جمهوری به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل باشد، چراکه به تازگی وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده تحریم ها علیه ایران تشدید خواهد شد.

حال برای اگاهی از وضعیت قیمت طلا سری به بازار زدیم، برخی از فروشندگان از وضعیت بازار به شدت گلایه می کردند، یکی از آن ها می گفت:« در حال حاضر تقاضا برای خرید طلای مصرفی مردم به شدت کاهش یافته است و برخی از طلافروشی ها به دنبال تغییر شغل هستند، زیرا وقتی خریدی نباشد ساخت طلا هم صرفه اقتصادی ندارد و امروز اگر گفته می شود مردم به سمت خرید طلا روی آورده اند منظور همان سکه طلاست و بازار طلای مصرفی به شدت راکد است»

یکی دیگر از فروشندگان درباره دلایل کاهش تقاضای طلای مصرفی گفت:«امروز با افزایش قیمت ها اجرت ساخت نیز بالا رفته است به همین دلیل مردم به این موضوع فکر می کنند که هزینه اضافی برای خرید طلا پرداخت می کنند از این رو منتظر کاهش قیمت ها هستند، در مقابل برخی با این هدف که سود کننده به سمت بازار سکه روی آورده او با افزایش قیمت دلار سکه می خرند و نگه می دارند تا در شوک های قیمتی دوباره به بازار عرضه کنند. البته به دلیل نوسان بالای قیمت ها سکه های خود را هر چند روز یکبار به بازار عرضه می کنند، زیرا می دانند که بازار سکه و طلا در ایران قابل پیش بینی نیست و ممکن است تحت تاثیر هر مذاکره ای افت کند.»

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت طلا متناسب با دلار در حال افزایش است گفت: از ابتدای سال 93 تا پایان 96 نزدیک به 25 درصد از واحدهای طلا فروشی(تولید، توزیع و خدمات) تعطیل شده است و از ابتدای امسال تعطیلی این بنگاه ها شدت بیشتری گرفته است.

محمد کشتی آرا با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم برای خرید طلای مصرفی کاهش یافته است، افزود: با افزایش قیمت طلا، اجرت طلا نیز بالا رفته، به همین دلیل مردم توان خرید طلا به عنوان هدیه ندارند و تقاضا برای این نوع خریدها به شدت کاهش یافته است. از طرف دیگر خرید و فروش سکه نوعی سفته بازی و دلالی است و کاملا متفاوت از خرید طلای مصرفی مردم است.

او با اشاره به تغییر قیمت طلا افزود: در حال حاضر قیمت هر گرم طلا 420 هزار تومان است که با اجرت و سود میانگین به 520 هزار تومان برای طرح های ساده و برای طرح های پیچیده تر قیمت هر گرم طلا به 550 هزار تومان هم می رسد.

کشتی آرا با تاکید بر اینکه پیش بینی قیمت طلا برای آینده غیر ممکن است تصریح کرد: در حال حاضر هر کسی که بتواند قیمت دلار را پیش بینی کند می تواند قیمت طلا را نیز در آینده پیش بینی کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت طلا/ نمودار قیمت طلا در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه