English

مفتح:

لزوم اعمال افزایش حقوق کارمندان از ابتدای سال ۹۷

مفتح گفت: افزایش حقوق کارمندان باید از حقوق فروردین اعمال شود.

لزوم اعمال افزایش حقوق کارمندان از ابتدای سال 97

به گزارش خبرگزاری موج، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه این هفته، مصوب کرد حقوق مقامات، مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره و رؤسای دستگاه‌های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان­‌ها و کلیه کارکنان لشکری و کشوری، در سال جاری افزایش نیابد.

در عین حال مقرر شد که حقوق دیگر کارکنان دولت، اعم از لشکری و کشوری نیز به تناسب حقوقی که سال قبل (سال 96) دریافت می‌­کردند، به صورت پلکانی بین 6 تا 12 درصد افزایش یابد.

براساس مصوبه دولت، هیچ‌ یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نباید کمتر از یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق در ماه دریافت کنند، اما اغلب نمایندگان مجلس معتقد بودند که تبصره (12) قانون بودجه سال 97 از سوی دولت اجرا نشده و آن را مغایر با این تبصره عنوان کردند.

 در نهایت، پس از ماه‌ها کش و قوس بین دولت و مجلس، میزان افزایش حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی در سالجاری به استفساریه ختم شد و نمایندگان مجلس استفساریه‌ای تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند تا تکلیف تبصره (12) قانون بودجه 97 تعیین تکلیف و میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری مشخص شود.

موضوع استفساریه نمایندگان مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سالجاری که در جلسه علنی روز چهارشنبه، 26 اردیبهشت پارلمان توسط اکثریت نمایندگان مجلس تصویب شده، این پرسش را مطرح می‌کند که «آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 97 کل کشور که طبقات پایین‌تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین‌ترین طبقه 20 درصد و بالاترین طبقه یک درصد است؟ که در پاسخ به گفته شده است، «بله».

حال این مصوبه منتظر تایید شورای نگهبان است اما سوالی که اکنون مطرح می شود این است که اگر این استفساریه در شورای نگهبان مصوب شود قانون از زمان تصویب اجرا خواهد شد و یا عطف به ما سبق می شود، یعنی افزایش 20درصدی حقوق باید از اول فروردین اجرایی شود یا از ماه بعد؟

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: این استفساریه قانون به جهت اینکه اصلاحیه بودجه 97 است عطف به ما سبق خواهد شد؛‌یعنی از فروردین ماه لازم الاجرا است و دولت باید معوقات آن را به کارمندان دولت بپردازد.

 

بیشتر بخوانید:

چه کسانی مشمول افزایش حقوق می شوند؟

حداقل حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می یابد

سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان در سال 97 ابلاغ شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه